تبعات تفکیک دو وزارتخانه “صنعت” و “بازرگانی”، بررسی می شود

رييس كميسيون صنعت اتاق بازرگاني البرز از بررسی تبعات تفکیک دو وزارتخانه “صنعت” و “بازرگانی” با نگاه کارشناسی در کمیسیون های صنعت اتاق های بازرگانی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، یدالله مالمیر با اشاره به ابلاغ نامه اتاق بازرگانی ایران در این زمینه به اتاق های بازرگانی سراسر کشور گفت: در کمیسیون های صنعت این نهاد، کارشناسان دراظهار نظرهای کارشناسی شده آثار و تبعات تفکیک دو وزارت “صنعت” و “بازرگانی” را مورد بررسی همه جانبه قرار داده وراهکار های مناسب را پیشنهاد خواهند داد.

* فعالیت کمیسیون صنعت اتاق البرز پررنگ تر می شود

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم ها گفت: با هدف تلاش وافر در رفع موانع تولید و اشتغال ، درچهارسال پیش رو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی البرز نقش پررنگ تر از گذشته را در دستور کار قرار خواهد داد.

یدالله مالمیر اظهار کرد: اعضای هیات رئیسه جدید در انتخابات این دوره اتاق البرز متفقا بر کمیسیون محور شدن اتاق البرز تاکید دارند که این مهم با تدوین  استراتژي مناسب براي چهار سال آينده همراه خواهد شد.

نايب رييس كميسيون صنعت اتاق بازرگانی البرز نیز در این نشست طی اظهاراتی از اتاق بازرگانی و خانه صنعت به عنوان دو جایگاه مهم  و زیرگروه وزارت صمت نام برد.

رضا طباطبائی گفت: هر كدام از این نهادها با تکیه بر دستورالعمل ها و مجوزهای قانونی رسالت خطیر حمایت از بخش تولید و صادرات و بررسی موانع موجود درمسیر فعالیت انجمن ها و تشکل ها را برعهده دارند.

وي به تشکل ها و انجمن های فعال در بخش های تولید، صادرات و واردات البرز توصیه کرد با نگاه دقیق، تخصصي وكارشناسي مشكلات را بررسی و راهكارهاي برون رفت از موانع را مطرح نمایند تا با پیگیری های لازم بستر برای رونق اقتصاد استان فراهم شود.

 

 

اولویت بخش خصوصی البرز تهیه نقشه راه صنعت استان برای چهارسال آتی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز اولویت این نهاد را تهیه، تدوین و اجرای نقشه راه صنعت استان برای چهار سال آتی عنوان کرد.

رحیم بنامولائی گفت: تصميم سازیهاي کارشناسی شده و پخته در کمیسیون های این نهاد زمینه را برای تصمیم گیری های موثر در بستر اقتصاد استان فراهم می آورد.

وی با اشاره به تاثیر نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در روند هم افزايي بين بخش دولتي و خصوصي افزود: بايد با رفع پاره ای از موانع، سرمايه ها و امکانات موجود  را در راه توسعه اقتصاد استان هدایت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: بخش دولتي و خصوصي استان همراهی و هماهنگی در رفع مشکلات کسب و کار و رونق تولید را محور قرار داده‌ و در پی آنیم با شور مشورت مسیر توسعه را هموار کنیم.

رحیم بنامولائی به تشکل ها و انجمن های فعال در بخش های تولید، توزیع، صادرات و واردات توصیه کرد، با نگاه كارشناسي مشكلات خود را به صورت كتبي ارايه دهند تا ضمن بررسی و پیگیری‌، در رفع چالشها اقدام شود.

در این نشست مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي البرز نیز طی سخنانی برضرورت استفاده از ظرفیت های استان در مسیر رونق تولید و صادرات تاکید کرد.

محمد امین فرشچی تشکیل کارگروه های تخصصی در دل کمیسیون های اتاق بازرگانی البرز را راهگشای رونق تولید دانست و گفت: حضور اعضاي انجمن هاي تخصصي و نیز  كارشناسان دستگاههای اجرائی دولتی در اصلاح و بهبود قوانين كسب و كار موثر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست