استفاده از نظرات بخش خصوصی در‌ مسیر رونق تولید مستلزم فرهنگ سازی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز استفاده‌ از نظرات کارشناسان بخش خصوصی و اساتید علم اقتصاد در مسیر رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار را مستلزم فرهنگ سازی و ایجاد یک باور عمومی در حاکمیت ذکر کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز رحیم بنامولائی‌ در دومین نشست کمیسیون کشاورزی‌ استان گفت: در چند ماه اخیر وزرای متشکل درتیم اقتصادی دولت درجلسات متعددی نظرات کارشناسان بخش خصوصی جهت رونق تولید را دریافت کرده اند،  اما به ندرت شاهد دخالت این نظرات در تصمیمات اقتصادی بوده ایم.

وی با اشاره به پاره ای ناهماهنگی ها در امور صادراتی افزود: اخیرا بدون مشورت با بخش خصوصی صادرات شير خشك و خرما ممنوع شد و مشکلات عدیده ای را برای بخش تولید و صادرات ایجاد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به ایجاد هماهنگی و همراهی بخش خصوصی و مدیریت حاکم بر استان در‌ رفع موانع تولید و صادرات اظهار کرد: تجربه بیانگر آن است که شور و مشورت با اتاق بازرگاني در رفع موانع اقتصادی همواره راهگشا بوده است.

رحیم بنامولايي در بخش ديگر از اظهاراتش با اشاره نقش و اهميت بيمه كالاهای صادراتي،  حضور نمایندگان شركت هاي بيمه در کمیسیون کشاورزی را ضروري دانست و گفت: بیمه کردن کالاها به ویژه در بحث محصولات کشاورزی صادرات محور ضروری است.

*‌ توسعه صادرات بسترساز تبدیل اقتصاد نفتی به غیرنفتی است

وي خاطرنشان كرد: براي تبديل تدریجی اقتصاد نفتي به غير نفتي ضروری است با فرصت سازي های مناسب بستر را براي توسعه صادرات فراهم كنيم.

وي افزود: گهگاه حرکت هائی را در بدنه میانی دولت و بانك ها مشاهده می کنیم که احتمالا ناخودآگاه بین بخش خصوصی و دولتی فاصله ایجاد می کند ، لذا ضروری است برای حاکم شدن اعتماد کامل میان دولت و بخش خصوصی تلاش کنیم.

بنامولايي گفت: در استان ما جهاد كشاورزي، سازمان صنعت و استانداري نمايندگاني را براي حضور در كميسيون کشاورزی معرفي كرده اند كه حضور آنها در رفع مشكلات و ایجاد هماهنگی تاثير گذار خواهد بود.

وی با اشاره‌ به نقش شركت توسعه صادرات استان در ایجاد تحول در صادرات افزود: این شرکت ضمن بازارشناسي، بازاريابي و تقسيم بازار، در گسترش فعالیت صادراتی استان بسیار موثر است.

گفتنی است در ادامه این نشست اعضای این کمیسیون به ارائه مشکلات  در صنعت کشاورزی پرداختند و همچنین مصوب شد با نگاهی کارشناسی راهکارهای خود را به صورت مکتوب به دبیرخانه این کمیسیون ارائه دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست