برگزاری” آموزش دوراظهاری در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی

برگزاری” آموزش دوراظهاری در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی و امور گمرکی مرتبط با اظهار تا ترخیص کالا ”  با حضور جمعی از تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق  بازرگانی البرز ،آشنایی با سامانه تجارت ایران و قابلیت های سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی از جمله اهداف برگزاری این دوره اموزشی است.

در این  دوره آموزشی اقدامات قانونی قبل از اظهار در سامانه با تشریح وظایف شرکت های حمل شامل: احراز فرم وکالت/ وکالت الکترونیکی،صدور و نهایی کردن مانیفست الکترونیکی،صدور و واگذاری ترخیصیه الکترونیکی

  و ورود اطلاعات، ویرایش، تفکیک و تجمیع بارنامه الکترونیک و اطلاعات کانتینری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 اقدامات قانونی فرآیند اظهار الکترونیک در سامانه و تشریح وظایف اظهارکنندگان و نمایندگان قانونی آن ها شامل ارسال گواهی بازرسی، صدور قبض انبار الکترونیک از دیگر محورهای مورد بررسی در این نشست بود.

 مراحل دوراظهاری واردات و تشریح مراحل اقدام از جمله:تکمیل اطلاعات اظهار و اطلاعات مربوط به محاسبه حقوق و عوارض طبق جدول سال ۹۸ و تکمیل اطلاعات ارزش TSC و عدلبندی الکترونیک، مشاهده و بررسی وضعیت اظهار و استفاده از امکانات موجود در آن در مسیرهای سه گانه اظهار  نیز در این دوره آموزشی مطرح شد.

گفتنی است ، این دوره آموزشی توسط ”  رضا گرزین “مدرس دوره های موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران ” تدریس شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست