تحول در فضای کسب و کار مستلزم اجرای کامل مفاد بسته حمایت از رونق تولید است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز ایجاد تحول در فضای کسب و کار را مستلزم اجرای کامل و بدون نقص مفاد بسته حمایت از  رونق تولید عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازررگانی البرز رحیم بنامولائی در نشست کارگروه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: این بسته حمایتی طی بخشنامه ای در ۱۷ ماده توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده تا با اجرای آن شاهد تحول در کسب و کار و رونق تولید باشیم.

وی افزود: با این حال متاسفانه برخی شرکت های حسابرسی برون سپاری سازمان تامین اجتماعی که در دریافت درصدی از جریمه ها ذینفع هستند در اجرای کامل این بخشنامه دست انداز ایجاد کرده اند تا از این طریق درآمد بیشتری کسب کنند.

وی گفت: البته سازمان تامين اجتماعي انعطاف ها و دستور العمل هاي صادره در بحث رونق تولید را به شعب و عوامل حسابرسی خود در سطح کشور ابلاغ کرده است، اما عملکرد بدنه كارشناسي این سازمان در این زمینه بسیار ضعیف است.

وی افزود: در مفاد بخشنامه اشاره شده پاره ای از مشكلات توليد كنندگان همراه با  راه حل های مناسب جهت هموار شدن مسیر رونق تولید به صورت واضح مطرح شده است، ولی در اجراء متاسفانه دخالت سلیقه های شخصی برخی عوامل كارشناسي را شاهد هستیم .

وی اظهار امیدواری کرد، سازمان تامین اجتماعی رفع مشکلات و نارسائی های موجود در  اجراي صحیح  و بدون نقص این بخشنامه کارآمد را با اولویت ویژه در دستور کار قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه سخنانش ابلاغیه وزارت دارائی در خصوص دریافت بیست هزار ميليارد تومان ماليات از تولید کنندگان استان البرز را حرکتی کارشناسی نشده و غیر منطقی ذکر کرد و گفت: گرفتن اين ماليات از بخش تولید،  در شرایط کنونیتعطيل كارخانه ها و بيكار شدن کارگران را درپی خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت حاکم شدن اعتماد کامل بین دولت و بخش خصوصی گفت: در شهرک های صنعتی استان از تولید کنندگان به صورت مستمر ۹ درصدمالیات  ارزش افزوده دریافت می شود، اما از ارائه خدمات درمقابل وجوه دریافتی خبری نیست.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه سخنانش به اجرای ناقص و ناکارآمد “ایران کد” اشاره کرد و افزود: متاسفانه شاهد این واقعیت تلخ هستیم که “ایران کد” از اهداف پیش بینی شده فاصله گرفته و کارائی ندارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست