طرح قضا زدائی پرونده های حوادث محیط کار در البرز عملیاتی شد
رئیس کمیسیون حمایت قضائی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از اجرای طرح قضا زدائی از پرونده های ناشی از حوادث محیط کار در این نهاد برای نخستین بار در کشور و باهدف کوتاه کردن فرآیند دادرسی ها خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز ،مصطفی هاشمی در حاشیه نشست مشترک اعضای کمیسیون حمایت قضائی اتاق بازرگانی البرز گفت: رسیدگی قضائی به پرونده های حوادث محیط کار و مشکلات کارگری زمانبر است و بررسی اینگونه پرونده ها در مراجع قضایی تا حصول نتیجه گاهی ۶ ماه تا یکسال به طول می انجامد.
با پیگیری ها و حمایت های دادستان مقرر شد از این پس این پرونده ها در اتاق بازرگانی البرز کمتر از یک ماه مورد رسیدگی قرار گیرد.
بدین ترتیب در صورتی که کارگران در محیط کار با مشکلاتی از جمله حوادث مواجه شوند و صدمه ببیند، دیگر لازم نیست به دادگاه و نیروی انتظامی مراجعه و پروسه طولانی را برای رفع مشکل طی کنند.
با عملیاتی شدن اجرای طرح قضا زدائی در اتاق بازرگانی البرز، از این پس کارگران و کارفرمایان برای رسیدگی به مشکلات خویش دیگر نیازی به مراجعه به مرجع قضائی ندارند.
برای رسیدگی به مشکلات کارگری و کارفرمائی در اتاق بازرگانی البرز با حفظ کلیه حق و حقوق کارگران و کارفرمایان تنها ارائه مدارک مربوطه از جمله نامه های اداره کار و پزشکی قانونی کفایت می کند و پرونده های ارسالی به اتاق بازرگانی در کوتاه ترین زمان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
رئیس کمیسیون حمایت قضائی اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: مقوله قضأ زدایی بستر مناسبی را برای کاهش مراجعات به دادگستری مهیا می کند و فراگیر شدن این اقدام در اتاق های بازرگانی سراسر کشور موجب تسریع در رسیدگی به پرونده های قضائی ناشی از حوادث و دیگر چالش های محیط کار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت پایلوت در کرج در حال اجرا است ادامه داد: اتاق بازرگانی درآینده نزدیک آمادگی رسیدگی به پرونده های حوادث محیط کار و اختلافات کارگری و کارفرمائی سراسر استان را دارد.
آخرین اخبار
- سمینار حضوری حسابرسی تامین اجتماعی آبان ۱۳, ۱۳۹۸
- تقویم دوره های آموزشی اتاق بازرگانی البرز-آذرماه ۱۴۰۱ آبان ۱۳, ۱۳۹۸
- دوره آموزشی حضوری نقش وکیل دادگستری در فرایند داوری آبان ۱۳, ۱۳۹۸
- دوره آموزشی آنلاین مدیریت دیجیتال مارکتینگ آبان ۱۳, ۱۳۹۸
- دوره آموزشی آنلاین مدیریت ارتباط با مشتری آبان ۱۳, ۱۳۹۸
بایگانی ماهانه اخبار و رویدادهای اتاق
- آبان ۱۴۰۱ (۴۰)
- مهر ۱۴۰۱ (۳۲)
- شهریور ۱۴۰۱ (۲۴)
- مرداد ۱۴۰۱ (۳۰)
- تیر ۱۴۰۱ (۵۴)
- خرداد ۱۴۰۱ (۵۸)
- اردیبهشت ۱۴۰۱ (۲۵)
- فروردین ۱۴۰۱ (۱۸)
- اسفند ۱۴۰۰ (۳۷)
- بهمن ۱۴۰۰ (۴۱)
- دی ۱۴۰۰ (۵۴)
- آذر ۱۴۰۰ (۵۹)
- آبان ۱۴۰۰ (۵۷)
- مهر ۱۴۰۰ (۳۵)
- شهریور ۱۴۰۰ (۳۲)
- مرداد ۱۴۰۰ (۳۰)
- تیر ۱۴۰۰ (۶۰)
- خرداد ۱۴۰۰ (۵۳)
- اردیبهشت ۱۴۰۰ (۷۷)
- فروردین ۱۴۰۰ (۴۵)
- اسفند ۱۳۹۹ (۴۱)
- بهمن ۱۳۹۹ (۶۵)
- دی ۱۳۹۹ (۶۷)
- آذر ۱۳۹۹ (۶۸)
- آبان ۱۳۹۹ (۳۵)
- مهر ۱۳۹۹ (۳۷)
- شهریور ۱۳۹۹ (۴۸)
- مرداد ۱۳۹۹ (۵۰)
- تیر ۱۳۹۹ (۲۹)
- خرداد ۱۳۹۹ (۲۳)
- اردیبهشت ۱۳۹۹ (۶۹)
- فروردین ۱۳۹۹ (۴۸)
- اسفند ۱۳۹۸ (۴۵)
- بهمن ۱۳۹۸ (۴۳)
- دی ۱۳۹۸ (۷۶)
- آذر ۱۳۹۸ (۷۰)
- آبان ۱۳۹۸ (۱۸۸)
- مهر ۱۳۹۸ (۵)
- تیر ۱۳۹۸ (۱۰۶)
- خرداد ۱۳۹۸ (۷۵)
- اردیبهشت ۱۳۹۸ (۵۷)
- فروردین ۱۳۹۸ (۲۷)