آغاز به کار چهار شورای حل اختلاف ویژه فعالان اقتصادی در البرز

چهار شورای حل اختلاف ویژه فعالان اقتصادی در راستای سفر حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی ، رییس قوه قضائیه به استان البرز در این استان تشکیل و روز یکشنبه آغاز به کردند.

بر همین اساس با توجه کمبود شوراهای حل اختلاف در البرز، امروز همزمان شوراهای حل اختلاف ویژه فعالان اقتصادی در چهار شهرستان کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد راه اندازی شد.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری البرز در آئین آغاز به کار این شوراها عنوان کرد: یکی از تاکیدات ریاست قوه قضاییه حمایت از تولید و اشتغال بوده که در سفر یک روزه خود نیز بر این مساله تاکید داشتند، شعار سال های اخیر که همگی با مضامین اقتصادی بودند نشان از اهمیت این موضوع برای مقام معظم رهبری داشته و به همین منظور این وظیفه ما و همه دستگاه ها است که در مسیر تحقق هر چه بیشتر این شعارها گام برداریم.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه هایی که در سفر ریاست قوه قضاییه به البرز مطرح شد، رسیدگی به پرونده های فعالان اقتصادی و تولیدی بود که البته مطرح شدن اینگونه پرونده ها اجتناب ناپذیر است، گاهی خود شخص تولید کننده و فعال اقتصادی مجبور می شود حتی اگر وکیل نیز داشته باشد در مراکز قضایی حضور یابد و به جای اینکه وقت خود را برای واحد تولیدی بگذارد مجبور است در واحدهای قضایی رفت و آمد داشته باشد.

فاضلی هریکندی گفت: به همین منظور تاکید حجت الاسلام رئیسی بر راه اندازی شوراهای حل اختلاف بوده و اینکه اختلافات حوزه اقتصادی به جای واحد قضایی در شوراهای حل اختلاف بررسی شوند، همچنین برطرف شدن مسایلی در ارتباط با دارایی، مالیات، بیمه و گمرک نیز پاز دیگر مواردی بودند که ریاست قوه قضاییه بر پیگیری آنها تاکید جدی داشتند.

وی با بیان اینکه در دوره جدید قوه قضاییه تمام برنامه ها با زمان بندی ارائه و اجرا می شوند خاطر نشان کرد: آن چیزی که در این شوراها مطرح می شود موارد مربوط به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است که در صورت نیاز این شوراها توسعه نیز می یابند.

فاضلی هریکندی عدم توقیف وسایل و ابزار کار واحدهای تولیدی و صنعتی را یکی دیگر از تاکیدهای حجت الاسلام رئیسی عنوان و افزود: واحدهای تولیدی فعال و در حال فعالیت استان متوقف نمی شوند و راهکار دیگری برای احقاق حق کسانی که حقی دارند ایجاد می شود.

وی ضمن تقدیر از استاندار البرز برای همراهی در بخش تولید این استان و دغدغه ایشان در این بخش گفت: تمام مدیران استان حامی تولید کنندگان هستند و در این خصوص از زحمات اتاق بازرگانی البرز و شهرک های صنعتی تقدیر می کنیم.

استان البرز سه هزارو۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که بیش از ۱۲۰ هزار نفر در این صنایع مشغول به کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست