“علم” همراه با “تجربه” صنعت را از وابستگی به تکنولوزی وارداتی رهائی می دهد

رئیس کمیسیون جوانان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز رهائی کشور از وابستگی به تکنولوزی وارداتی و تحقق شعار خود‌ اتکائی در بخش صنعت کشور را مستلزم بهره گیری از علم جوانان دانشگاه ها همراه با استفاده از  تجربیات ارزنده صنعتگران عنوان کرد.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، فایق زرافشان در نشست این کمیسیون گفت: بسیاری دانشجویان دانشگاه های ما از پتانسل علمی خوبی برخوردارند، لذا  ضروری است در ایجاد تحول درصنعت و تحقق شعار رونق اقتصادی مشارکت فعال داشته باشند.

وی افزود: علیرغم‌ تشکیل نشست های فراوان بین کارشناسان  بخش خصوصی و دانشگاهها، شعار محوری تعامل صنعت و دانشگاه به غیر از برخی موارد اندک،  تا کنون‌ درحد انتظار  نبوده و عمدتا این تعامل از بحث و مذاکره فراتر نرفته است.

 رئیس کمیسیون جوانان اتاق بازرگانی البرز گفت: این کمیسیون‌ ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه با هدف استفاده از دستاوردهای علمی را در دستور کار جدی و با اولویت کاری نخست قرار داده و تلاش وافری را در این راستا آغاز کرده است.

وی حضور فعال دو قشر صنعتگر و دانشگاهی در کمیسیون جوانان اتاق بازرگانی البرز را بستر ساز عملیاتی شدن  ارتباط نزدیک و همکاری جوانان دانشجو و فارغ التحصیل‌ در صنعت استان ذکر کرد.

 او افزود:  تلاش وافری را برای استفاده از پروژه ها و پایان نامه های تحصیلی دانشجویان در بخش صنعت استان در دستور کار قرار داده ایم‌.

زرافشان گفت:  در این کمیسیون اهداف و برنامه های منجر به تعامل واقعی و درحد انتظار صنعت و دانشگاه دسته بندی و مشخص شده است و برای پیگیری هریک از موارد افراد  متخصص و کاردان انتخاب و  مسئولیت پیگیری و اجرایی کردن اهداف را بر عهده گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست