نماینده مجلس : آمریکا در بحران سازی ها شکست خورده است

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی می گوید که آمریکا در بحران سازی ها علیه کشورمان به نتیجه نرسیده وشکست خورده است.

به گزارش  روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، عزیز اکبریان در نشست شورای گفت وگو دولت بخش خصوصی استان البرز افزود که آمریکا در پس تحریم های اقتصادی به دنبال ایجاد بحران و ناامنی در کشورمان بوده که هیچ دستاوردی برای کاخ سفید نداشته است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در اولویت قرار دارد و با جدیت این مشکلات پیگیری می شود.

وی ادامه داد که آمریکا شرکت قطعه سازی خودرو ایران را در نوک تحریم های خود قرار داده چرا که این شرکت ها بیشترین اشتغال را دارند.

اکبریان افزود: باید با جدیت مباحث مربوط با قطعه سازان و بخش تولید خودرو را از تولید تا قیمت گذاری مدیریت شود.

تامین آب از محل پساب ها برای واحدهای تولیدی و صنعتی از مهمترین مباحثی بود که در این نشست به آن اشاره شد.

تولید صادرات محور، راه نجات اقتصاد کشور

نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که تولید صادرات محور در شرایط حساس کنونی تنها راه نجات کشور و برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

به گفته محمود بهمنی، اکنون هیچ راهی به جز تامین مالی از طریق تولید صادرات محور نداریم و راهکار نجات کشور تکیه بر صادرات است.

نمایند مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در شصت وششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخشی خصوصی استان البرز اظهار داشت: اکنون باید هزینه ها را بر اساس درآمدهایی که داریم تقلیل دهیم، در مجلس هم تاکید می کنیم که سازمان برنامه و بودجه اصلاحیه ای بیاورد تا بر اساس آن بحث درآمدها و هزینه ها را داشته باشیم، باید از صندوق توسعه ملی رقمی را دریافت کرده و در کنار آن اوراق خزانه را منتشر کنیم.

این نماینده مجلس گفت: در زمان حاضر باید بخش خصوصی را آزاد بگذاریم و موانع صادرات و واردات را به حداقل برسانیم و نیاز است صادرات و واردات کنترل شود.

بهمنی معتقد است که هیچ راهی به جز تامین مالی از طریق صادرات نداریم و راهکار نجات ما صادرات است.

وی با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی کشورمان بخش دولتی شرایط سخت و مشکلی دارد، افزود: اگر اصلاح ساختار اقتصادی در کشور را از سال های قبل شروع می کردیم اکنون وابستگی اقتصادی ما به نفت کم بود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان د رمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز باید بهترین شرایط را دنبال کنیم تا در سایه آن به اختراعات و اکتشافات بیشتر برسیم، بیان داشت: باید نقدینگی واحدهای تولیدی تامین شده و ظرفیت خالی آنها پر شود، نباید فکر کنیم هر نقدینگی موجب تورم است.

وی با تاکید به اینکه نقدینگی واحدهای تولیدی موجب اشتغال، عرضه بیشتر کالا و کاهش قیمت ها در بازار است، بیان داشت: اجرای طرح ها را باید اولویت بندی کنیم، نباید به پروژه ها قطره چکانی کمک شود.

بهمنی گفت: کلنگ زنی پروژه های جدید امروز به صلاح نیست مگر آنکه پروژه ای مهم و بزرگ باشد، امروز به واحدهای صنعتی می گویند به جای صدرصد حدود ۱۳۰ درصد نقدینگی بیاورند که با این اقدامات موجب کاهش ظرفیت واحد تولیدی می شویم.

وی ادامه داد: امروز ۲ نرخی و سه نرخی بودن باید از اقتصاد کشور حذف شود؛ چون موجب ایجاد فساد خواهدشد، بیشتر فسادهای اقتصادی از چند نرخی بودن ارز است.

بهمنی خاطرنشان کرد: باید رانت ها در کشور جمع شود؛ چون همین الان در کشور بالای ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رانت اقتصادی و فرار مالیاتی داریم که همین ها می تواند در بحث بودجه ای به طور کامل ما را پوشش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست