همکاری تجاری استان البرز با مالزی و لهستان گسترش می یابد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از دستور کار این اتاق در گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با دو کشور مالزی و لهستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولائی در شصت و ششمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی البرز گفت: روند رشد همکاری های تجاری استان بادو کشور مالزی و لهستان از برنامه هایی است که با جدیت دنبال می شود.

وی با اشاره به نشست اخیر کارشناسان اتاق بازرگانی البرز با سفیر مالزی در ایران و روابط خوب بین دوکشور افزود: در این نشست پاره ای مشکلات ناشی از تحریم ها از جمله در بحث واردات روغن پالم‌ و کاکائو مطرح شد که امید است برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شود.

وی همچنین به برنامه های در دست  بررسی و پیگیری در چارچوب اتاق مشترک بازرگانی با لهستان اشاره کرد و گفت: با توجه به این مهم که لهستان نیز مانند مالزی به عنوان کشور معین استا ن البرز تعیین شده است، دراین راستا حرکت های مناسبی را جهت گسترش روابط تجاری آغاز کرده ایم.

بنامولایی با اشاره به اینکه در کنار کشور لهستان کشور مالزی هم معین استان البرز شده است گفت: تلاش برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با این کشورها در اولویت کاری اتاق بازرگانی البرز قرار گرفته است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاهی در ایران با مشارکت لهستان و روسیه برگزار می شود، عنوان کرد: در بهمن ماه اتاق مشترک ایران، روسیه و لهستان در تهران با هدف ارتقا روند مبادلات تجاری برپا می شود.

وی ثبت سفارش ها، از دیگر مشکلات و دغدغه هایی بود که رئیس اتاق بازرگانی البرز به آن اشاره کرد و گفت: به تازگی وزارت صمت مطرح کرده است که اهلیت و اصالت قراردادها را این اتاق باید تعیین کند که این یکی از معضلات ما است.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز  در بخش دیگر از اظهاراتش با تاکید بر راه اندازی هرچه سریعتر پایانه صادراتی استان، گفت: تحقق این مهم نیازمند عزم جدی است تا بتوانیم به توسعه صادرات بپردازیم.

وی اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایران  به دولت پیشنهاد داد که برای گمرک نیاز به ارائه گواهی مبدا از کشور خارجی نباشد، اما شرکت های خارجی به دلیل تحریم ها و ممنوعیت مراودات تجاری نمی خواهند بر روی محصولاتشان نام برند ذکر شود که باید برای تهیه اسناد و مدارک بانکی فکری شود.

*عملیات راه‌اندازی نمایشگاه بین المللی البرز در دستور کار است

در ادامه این نشست ،معاون هماهنگی اقتصادی استانداری البرز گفت: بحث راه اندازی نمایشگاه دائمی و بین المللی در البرز با موضوع اختصاص زمین و شروع عملیات آن دنبال شده است.

حدود یک هکتار زمین برای احداث نمایشگاه بین المللی استان البرز پیش بینی شده است.

جهانگیر شاهمرادی با اشاره به اینکه در زمان حاضر شرکت نمایشگاهی باید طبق برنامه زمان بندی اولین سوله را برای برگزاری نمایشگاه بهاره در محل نمایشگاه بین المللی استان آماده سازی کند، گفت: در مورد راه اندازی پایانه صادراتی نیز مشکلی نداریم زمین آماده سازی شده و آماده عقد قرارداد هستیم اما اگر عرصه آنجا نیاز به عنوان سنجی و توسعه بیشتر دارد می‌توانیم با منابع طبیعی و راه و شهرسازی در این باره بیشتر مذاکره کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز بیان داشت: در بحث رفع ممنوعیت فعالیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری واحدهای صنعتی قرار است به نتایج خوبی برسیم، گزارش‌های فنی را ارسال کرده‌ایم و امید است به زودی خبرهای خوبی در این مورد اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی لکه‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: ساماندهی زیبادشت با سرعت خوبی پیش رفته است و امید در هفته دولت ساماندهی شود.

شاهمرادی با اشاره به اهمیت ساماندهی ۱۵ لکه صنعتی در البرز گفت: سه مورد در اولویت بود که بعد از زیبادشت ساماندهی مناطق صنعتی مرغک و نور را داریم؛ چون در آن نقاط تراکم واحدهای صنعتی را داریم.

در پایان این نشست هیات مدیره شهرک صنعتی کوثر  اشتهارد  از محمد امین فرشی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز تجلیل کردند. توسعه زیر ساخت‌ها، حمایت از صنعتگران و رونق فعالیت واحدهای تولیدی موجب شد تا شهرک صنعتی کوثر با کسب ۸۰ امتیاز، به عنوان شهرک نمونه صنعتی در کشور معرفی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست