اتخاذ تصمیمات آنی و موردی عمده ترین مشکل در توسعه صادرات است

رييس كميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني ايران  از اتخاذ تصمیمات آنی و موردی به عنوان عمده ترین مشکل در مسیر توسعه صادرات نام برد.

ابوافضل روغنی در نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز گفت: کشورمان از ظرفیت های  تولیدی و صنعتی بالائی برخوردار است، لاکن هم افزائی و هماهنگی‌ ها در مسیر  استفاده مطلوب از این ظرفیت ها در حد انتظار نبوده است.

وی اظهار كرد:  کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران با هماهنگی وزارت صمت ماموریت حساس پایش صنعت کشور و تهیه برنامه استراتژی بلند مدت توسعه صنعت را در دستور گار قرار داده است.

وي گفت: اتخاذ و اجرای تصمیمات و بخشنامه های موردی که گهگاه صادر می شود،  ما را از تهیه و تدوین برنامه های بلند مدت در مباحث اقتصادی دور کرده است.

روغنی در ادامه سخنانش از  اعلام افزایش نرخ سوخت ‌گلایه کرد و افزود: این تصمیم دولت افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدی را درپی داشته است.

وی در ادامه اظهاراتش از اتاق بازرگاني البرز  به عنوان پيشرو در زمينه های مختلف اقتصادی نام برد و گفت:  این اتاق با وجود  جوان بودن به عنوان الگوی مناسبی برای سایر اتاق های بازرگانی کشور مطرح است.

وی برقراری تعامل بین صنعت و دانشگاه و  اجرائی کردن  ماده ۵ قانون بهبود مستمر محيط کار را نشانه عملکرد مطلوب اتاق بازرگانی البرز  ذکر کرد.

بر اسای ماده ۵ قانون بهبود مستمر محيط كسب و كار اتاق ها موظف به ايجاد، ساماندهی و فعال کردن تشكل هاي اقتصادي می باشند.

۱۹ مصوبه کمیسیون صنعت اجرایی شده است

در ادامه این نشست رييس كميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني البرز نیز ضمن اشاره به بازديد رئیس  کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی ایران و همراهان از صنایع مستقر در شهرک صنعتی “ماموت” افزود: در اين شهرك واحد های صنعتی در شش حوزه متشکل در چهل بخش فعاليت مي كنند كه اين مهم افتخار بزرگي براي استان البرز و كشور است.

وي اظهار كرد: صنايع مهمی از جمله صنایع  غذايي، دارويي و نساجي در البرز فعال هستند و ضروری است اين ظرفيت ها به ديگر استانهای کشور معرفی شوند.

وي خاطرنشا كرد: هفت جلسه كميسيون صنعت استان در سال جاري تشكيل شده و  حاصل برگزاری این جلسات ٢٦ مصوبه بوده و از اين تعداد تاکنون  ١٩ مصوبه به مرحله اجراء درآمده و  ۷ مصوبه در حال پيگيري است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست