اعزام هیات تجاری به لهستان از سوم تا ششم آذر

رئیس کمیته مشترک ایران و لهستان به اعزام هیاتی از سوم تا ششم آذر (۲۴ تا ۲۷ نوامبر) به این کشور خبر داد و تأکید کرد: از سال ۹۵ تا به امروز ۶ هیات از کشور لهستان به ایران سفر کرده‌اند و پذیرای آنها بوده‌ایم.

رحیم بنامولایی ادامه داد: در این بین طی سال ۹۶ یک هیات به لهستان اعزام کردیم و قرار است دومین هیات ایرانی را اوایل آذر به این کشور اعزام کنیم. بدون شک این رفت‌وآمدها می‌تواند زمینه آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی با یکدیگر را فراهم کند.

این فعال اقتصادی که ریاست اتاق کرج را نیز به عهده دارد از برگزاری اولین نمایشگاه اقتصاد لهستان در ایران با حضور ۲۰ شرکت و دو دانشگاه از این کشور سخن گفت و قرار است دومین نمایشگاه نیز بهمن ماه سال جاری برگزار شود.

احیای مناسبات تجاری به نقشه راه منسجم و منظم نیاز دارد

ماچئی فالکوفسکی، سفیر لهستان در تهران، با تأکید بر اهمیت تدوین نقشه راه و برنامه‌ریزی دقیق برای احیای مناسبات تجاری بین ایران و لهستان، پایه و مبانی هرگونه فعالیت اقتصادی را سرمایه‌گذاری هدفمند دانست و تصریح کرد: آنچه باید در نقشه راه موردنظر دیده شود، زمان‌بندی مناسب، ارائه راهکار برای حذف موانع ناشی از تحریم، شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که می‌توان روی آن متمرکز شد و یافتن جایگزینی برای نقل و انتقالات مالی است.

او بازار ایران را برای فعالان اقتصادی لهستان مهم خواند و تأکید کرد: ما می‌خواهیم به صورت تدریجی و قدم به قدم بخش‌های مختلفی را که در آنها ظرفیت برای همکاری داریم شناسایی کرده و زیرساخت‌های کار بر روی آنها را آماده کنیم. این اقدام نیازمند استراتژی و برنامه‌ریزی دقیق است.

وی نبود اطلاعات کافی از بازار دو کشور را مورد انتقاد قرار داد و آن را بسیار ناچیز و اندک توصیف کرد. به باور سفیر لهستان در تهران اگر قرار باشد دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی برنامه‌ریزی کنند باید در قدم اول اطلاعات خود را از بازار یکدیگر تکمیل کنند. البته تحریم‌ها علیه ایران موجب شده تا حدودی دسترسی به اطلاعات با دشواری همراه باشد.

فالکوفسکی در ادامه از علاقه مندی شرکت‌های کوچک و متوسط لهستانی برای فعالیت در ایران خبر داد و گفت: سفارت باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را شناسایی و در اختیار متقاضیان قرار دهد و تا حد ممکن با همکاری مقامات ایرانی راه‌هایی را برای توسعه روابط بین ایران و لهستان پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست