به دلیل عدم همکاری پتروشیمی واحدهای شوینده مواد اولیه را از دلال ها میخرند

رئیس انجمن شویندگان استان البرز:
به دلیل عدم همکاری پتروشیمی واحدهای شوینده مواد اولیه را از دلال ها میخرند
رییس انجمن واحدهای شویندگان استان البرز در سخنانی گفت: پنجاه تا هفتاد درصد محصولات شوینده ، بهداشتی و آرایشی در البرز تولید می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، محمد مهدی کامکار در نشست هم اندیشی اعضای انجمن ها و تشکل های اقتصادی البرز افزود : به دلیل عدم همکاری مجتمع پتروشیمی مجبوریم مواد اولیه بسته بندی را از طریق دلال ها و واسطه ها تامین کنیم و تا کنون درخواست ها و اعتراض های ما در این زمینه گوش شنوا نداشته است.

كامكار اظهار کرد: سالیان متمادی است که بارها و بارها از مدیران ذیربط درخواست تامین پلیمر مورد نیاز کارخانجات شوینده از مجتمع پتروشیمی را مطرح کرده ایم تا مجبور به مراجعه به دلال ها نشویم ، اما تا کنون به این درخواست به حق ما پاسخی داده نشده است.

وی گفت: اکنون افزایش غیر منطقی قیمت ها به مرزی رسیده که ما مجبوریم برخی مواد اولیه مورد نیاز را با سه تا چهار برابر نرخ واقعی از اقایان دلال و واسطه خریداری کنیم .

وی خاطرنشان کرد: البته در دو سه ماه اخیر با عنایت و پیگیری استاندار ، اتاق بازرگانی و سازمان صنعت و معدن استان بررسی و رفع مشکلات ما در دستور کار اقرار گرفته است که از این بابت متشکریم.

کامکار با اشاره به آشفته بازار قیمت ارز افزود: رسانه ها مرتب از وجود حباب در ارز صحبت می کنند و این در شرایطی است که من کارخانه دار مجبورم هم نیاز کارخانه را از طریق دلال ها تامین کنم و هم سرماه یک میلیارد تومان دستمزد به پرسنل پرداخت نمایم .

وی اقدام اتاق بازرگانی استان درحمایت از انجمن ها و تشکل های خصوصی را شایان توجه ذکر کرد و گفت: ایجاد میز کار برای انجمن شویندگان در اتاق بازرگانی البرز با هدف رفع چالش های این انجمن قابل تقدیر است.

نظارت بر صدور پروانه های بهره برداری

رییس انجمن صنعت پلاستیک استان نیز در اظهاراتی بر ضرورت نظارت انجمن ها در صدور پروانه های بهره برداری اشاره داشت .

ناهید هاشمی افزود : از بدو تشکیل انجمن ها قرار بود بخشی از وظایف نظارتی وزارت صنعت معدن و تجارت برعهده انجمن ها محول شود لاکن تاکنون این مهم عملی نشده است .

در ادامه نشست رییس انجمن فرآورده های گوشتی البرز گفت: ۶۵ درصد فراورده های گوشتی کشور در استان البرز تولید می شود و این درحالی است که اکثر واحدهای فراورده های کوشتی استان تا کنون عضو این انجمن نشده اند.

 محمد باقر رضوی تقوی افزود: متاسفانه ناهماهنگی درواحد های فراورده های گوشتی عضو این انجمن در حدی است که هر‌واحدی ساز خود را می زند و از معنا و مفهوم واقعی و اهداف انجمن فاصله گرفته ایم.

 **واحدهای تولید آرد در البرز  با مشکل زیاندهی مواجه اند

ريبس انجمن  آرد استان البرز نیز با اظهاراین مطلب که تولیدکنندگان آرد استان با مشکل زیان دهی مواجه اند گفت: واحدهای تولید آرد با تصمیمات دولت عجین هستند ، لذا برای افزایش قیمت و تامین هزینه این واحدها با مشکلات حادی مواجه هستیم .

محمد رضا طلایی افزود: از سال ۹۳ تا کنون در این واحد ها از افزایش قیمت و نیز افزایش دستمزد هیچ خبری نیست .

وی اضافه کرد: کارخانه های تولید آرد که سود آور بوده اند از لحاظ درآمد به نقطه سر به سر رسیده اند و برخی از این واحد ها به دلیل زیاندهی در آستانه تعطیل قرار گرفته اند.

وب گفت : هم اکنون در مجموع ۱۹ کارخانه آرد در استان البرز فعال هستند و همه این کارخانه ها به بهترین تکنولوژی و آزمایشگاه ها مطابق با استاندارد های تعیین شده مجهز می باشند.

وی افزود: در شرایطی که ۱۹ واحد تولید ارد استان البرز به راحتی قادرند آرد مورد نیاز نانوایی های کشور را تامین کنند ، بنا به دلایل مبهم ، همچنان بدون بررسی برای واحدهای جدید تولید آرد موافقت نامه های اصولی صادر می شود.

در وضعیت امروز حاکم بر اقتصاد کشور  تکیه بر آزمون و خطا جایز نیست

رییس اتاق بازرگانی استان البرز  گفت: در وضعیت کنونی حاکم بر اقتصاد کشور تکیه بر آزمون و خطا جایز نیست و باید مدیران جامعه با بهره گیری از نظرات و دیدگاه های کارشناسان بخش تولید و صادرات تصمیم سازی های منطقی و اصولی را را مبنای کار خود قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنا مولایی در نشست هم اندیشی اعضای انجمن ها و تشکل های اقتصادی البرز افزود: کارشناسان خبره و متخصص اتاق بازرگانی در بخش های مختلف اقتصادی آمادگی دارند مدیران جامعه را برای رفع انبوه چالش های اقتصادی به ویژه در  واردات و صادرات یاری دهند.

 تصریح کرد: در راستای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب که امسال را سال حمایت از کالای  ایرانی اعلام کرده اند،  تیم های کارشناسی اتاق بازرگانی برای ارایه مشاوره به مجریان نظام جهت رفع مشکلات آمادگی دارند.

تبدیل دانش به ثروت اقتصاد جامعه را رونق می بخشد

وی رونق اقتصاد جامعه را مستلزم به کارگیری از فناوری و دانش در بخش صنعت در مسیر تولید ثروت عنوان کرد و گفت: اتاق بازرگانی البرز با تشکیل اتاق فکر “آی تی”  و ساماندهی فناوری اطلاعات حرکت در جهت رفع انبوه نارسایی‌های مخل کسب و کار را  در دستور کار قرار داده است.

  رییس پارلمان بخش خصوصی البرز با اشاره به  تلاش وافر اتاق البرز در بحث  تقویت تعامل میان صنعت و دانشگاه به ویژه در یک سال اخیر با هدف شتاب در رفع مشکلات بخش صنعت اظهار کرد: اتخاذ هر گونه تصمیم برای رفع موانع  صنعت  بایستی با دخالت دادن دیدگاه های دست اندرکاران این بخش همراه باشد.

بنامولایی با بیان اینکه آموزش باید زیربنای صنعت قرار بگیرد، از آمار بالای فارغ التحصیلان بدون مهارت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مهارت در کشور در اولویت برنامه های آموزشی قرار ندارد و تنها به مدرک گرایی اهمیت داده شده است.

وی برپایی نمایشگاه توانمندی های تولید و صنعتی استان البرز را حرکتی شایان توجه در راستای حمایت از کالای داخلی و توسعه صادرات ذکر کرد و ضرورت برپایی اینگونه نمایشگاهها در سایر استان ها را مورد تاکید قرار داد.

 تاسیس کارخانه های جدید بر اساس  سرانه مصرف ، مشکل کاهش تولید را برطرف می کند

 وی از برخی کم توجهی ها نسبت به تاسیس کارخانه های جدید بدون رعایت سرانه مصرف گلایه کرد و ‌گفت : این مشکل  کاهش شدید تولید کارخانه ها طی سال های اخیر را به همراه داشته است.

   رحیم بنامولایی به مدیران ذیربط توصیه کرد جهت رهایی از این مشکل ترتیبی اتخاذ نماید تا موافقت نامه های اصولی برای احداث کارخانه های جدید ، صرفا با رعایت کامل سرانه مصرف صادر شود.

    وی گفت: حمایت از کالای ایرانی نیازمند حمایت   از بخش صنعت است و باید در این مسیر  برنامه ریزی و راهکارا های مناسبی تدارک دیده شود تا زمینه برای ترویج فرهنگ حمایت از کالای داخلی و توسعه صادرات فراهم شود.

*اجرای ماده ۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار

      بنامولایی با استناد به ماده پنج  قانون بهبود  مستمر محیط کسب و کار که وظیفه ساماندهی تشکل ها را به اتاق های بازرگانی محول نموده افزود: این ماده قانونی بستر را برای ایجاد و یکپارچه سازی  تشکل های اقتصادی فعال مهیا کرده است و با ادغام و شبکه سازی این تشکل ها  از موازی کاری ها جلوگیری می شود.

    رییس پارلمان بخش خصوصی البرز  افزود : صنعت گران باید با هم متحد باشند و پس از شناخت بازار و بازاریابی مناسب ، با تقسیم بازار و رقابت سالم فضا را برای فعالیت مهیا و مساعد کنند.

بنامولایی اتاق بازرگانی را سوپاپ اطمینان دولت و بخش خصوصی دانست و گفت: ما موظفیم صادقانه چالش ها را مطرح کنیم  چراکه اگر جز این باشد، گره ها و مشکلات پیچیده تر خواهند شد.

وی تصریح کرد :  وضعیت حاکم بر بازار ارز و مشکلات  تولید و صادرات به مرزی رسیده که باید  به آزمون و خطا خاتمه دهیم و از نظرات و دیدگاه های نیروهای متخصص و کاردان بهره بگیریم .

 وی در ادامه اظهاراتش به هماهنگی های به عمل آمده در خصوص برگزاری جلسات مستمر با مشاوران امور مالیاتی، قوانین کار و تامین اجتماعی دراتاق بازرگانی البرز اشاره کرد و گفت: در این جلسات مشکلات و نارساییها مطرح ‌و مورد بحث و بررسی همه جانبه قرار می گیرد.

رییس پارلمان بخش خصوصی البرز در ادامه حضور مستمر کارشناسان متخصص در بخش های مختلف اقتصادی در کارگروه های اتاق بازرگانی را ضروری دانست و افزود: در نشست های این کارگروه ها ضمن بررسی مشکلات بخش تولید و صادرات راهکار ها ی مناسب برای طرح در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی ارایه می شود.

رحیم بنامولایی در پایان سخنانش کسب رتبه چهارم نشست های شورای گفتکوی استان البرز در سطح کشور در سال گذشته را یک حرکت شایان توجه عنوان کرد و گفت: این موفقیت بیانگر همراهی و همکاری در خور توجه مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان اقتصادی استان است .

**حضور فعال تشکل ها در  اتاق  بازرگانی  پلی در رفع چالش های بخش تولید

دبیر كل اتاق بازرگانی استان البرز نیز در این نشست در سخنانی اتاق بازرگانی را مجموعه ای از تشکل ها نام برد و حضور مستمر و فعال همه انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی در این مکان را حرکتی موثر در رفع چالش ها عنوان کرد.

مسعود قاسمی افزود: تشکل ها و انجمن های تخصصی می توانند مسایل و مشکلات خود را دراتاق بازرگانی مطرح نمایند تا چالش ها بررسی و همراه با راهکارهای مناسب به مسئولان ذیربط منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی البرز طی سه سال گذشته در اجرای ماده ۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در مسیر فراهم کردن زمینه ساماندهی تشکل ها تلاش وافری داشته افزود: متاسفانه برخی تشکل ها به اشتباه احساس میکند ما این طرف میز و انها طرف دیگر میز قرار دارند، درصورتی که چنین تصوری صحیح نیست چراکه همه ما دور یک میز قرار گرفته ایم و باید همه باهم برای رفع مشکلات گام برداریم تا به هدف مطلوب برسیم.

قاسمی با اشاره به نگاه حمایتی اتاق بازرگانی البرز نسبت به تشکل ها ادامه داد: وظیفه خطیر و قانونی اتاق بازرگانی البرز بستر سازی مناسب برای رفع مشکلات تشکلهای بخش خصوصی است .

وی با اشاره به اینکه همه انجمن ها باید در اتاق بازرگانی حضور و مشارکت فعال داشته باشند افزود: تک تک اعضای هیات مدیره انجمن ها و تشکل ها به عنوان مجمعِ اتاق، تصمیم گیرنده هستند.

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با تاکید بر اینکه هنوز در رسيدن به اهداف تشكلها به نقطه مطلوب نرسیده ایم، گفت: بیاییم به جای گله کردن مشكلات را شناسايي و پس از كارشناسي برای رفع موانع به دولت راهکار ارائه دهیم.

دبیر کل اتاق بازرگانی البرز رو به نمایندگان تشکلها اعلام کرد: نگاه ما از حضور تشکل ها در اتاق بازرگانی زیر ذره بین گذاشتن شما نیست بلکه ما در پی آنیم تا از نزدیک با دغدغه ها و مشکلات شما آشنا شویم و با استفاده از امکانات اتاق بازرگانی برای رفع ان مشکلات تلاش کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست