تجارت حلال به اروپا از طریق اتریش را توسعه می دهیم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از اتریش به عنوان پل ارتباطی مناسب برای توسعه تجارت محصولات حلال کشورمان به سراسر اروپا نام برد و گفت: توسعه تجارت از این طریق در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولایی  در نشست هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز با  با سفیر و رایزن اقتصادی اتریش ، معاون هماهنگی اقتصادی استاندار البرز و جمعی از فعالان اقتصادی استان البرز  اظهار کرد:  فعالان اقتصادی اتریش از سرمایه گذاری مشترك در تولید انواع محصولات غذایی حلال و صادرات این محصولات با نشان ملی و بین المللی  استقبال کرده اند.

وی گفت: مشارکت با واحد های تولید خارجی با سه هدف رفع مشکلات فرایند تولید، به روز شدن ماشین آلات واحدهای تولیدی و مشارکت در تولید با هدف حضور فعال  در بازارهای  منطقه از جمله برنامه های اتاق بازرگانی البرز است.

وی ضمن تشریح جاذبه های گردشگری البرز  از جمله طبیعت جذاب و دیدنی و آثار عدیده تاریخی، فرهنگی و ورزشی البرز، افزود: امکانات لازم برای جذب گردشگران سلامت اتریشی  در استان فراهم است.

وی اظهار داشت: استان البرز برای توسعه خدمات توریستی در زمینه های صنعتی، پزشکی  و تاریخی به شهروندان اتریشی آمادگی دارد.

رییس اتاق بازرگانی البرز از پیست دیزین و طبیعت زیبای ارتفاعات البرز به عنوان جاذبه‌ پر طرفدار ورزشی و تفریحی نام برد.

وی افزود: استان البرز از سرمایه گذاری در ايجاد زيرساخت هاي توريستي از جمله احداث هتل هاي مناسب و مكان هاي تفريحي  توسط شرکت های اتریشی استقبال می کند.

وی تاکید کرد: البرز با بیش از سه هزار و پانصد واحد صنعتی یكی از قطب های صنعتی مهم كشور محسوب می شود و این استان در بخش های مختلف از جمله تولید محصولات دارویی، بهداشتی، غذایی، نساجی  و نیز ساخت قطعات خودرو و كشاورزی دارای ظرفیت های مناسبی است و می تواند در رقابت های بین المللی حرف های خوبی برای گفتن داشته باشد.

بنامولایی افزود: تولید كنندگان استان البرز امروز درتولید بسیاری از كالاها در رتبه‌های اول تا سوم كشور قرار دارند و بخش زیادی از نیاز كشور در این استان تولید و راهی بازار مصرف می شود.

وی اظهار کرد: در کنار تولید،  خدمات مهندسی خوبی از جمله در بخش های ساختمان، مشاوره در زمینه های مختلف صنعت ورود دارد و برای  ارائه این خدمات در داخلی و خارج از کشور آمادگی داریم.

بنامولائی  تصریح کرد: در بحث تجارت خارجی قابلیت های خوبی در منطقه ویژه اقتصادی داریم و  برای ساماندهی کارگو سنتر ازهمکاری و مشارکت شرکت های اتریشی استقبال می کنیم.

وی از منطقه ويژه اقتصادي پیام  به عنوان يكي از مزيت هاي ویژه  استان البرز نام برد و گفت:براي انعقاد قرارداد با برقراری خطوط هوايي با کشور های مختلف از جمله اتریش جهت انتقال كالاهاي تجاري از جمله گوشت، گل و گياه و انواع  ميوه و سبزي آمادگی داریم.

گفتنی است، سفیر  و رایزن اقتصادی اتریش که به دعوت اتاق بازرگانی به استان البرز سفر کرده بودند از منطقه ویژه اقتصادی پیام دیدن کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست