درخواست رئیس اتاق بازرگانی البرز برای تامین الکل مورد نیاز واحدهای صنعتی تولید کننده اقلام بهداشتی و ضدعفونی

 

 

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه صنایع و واحدهای تولید کننده ژل و اقلام بهداشتی و ضدعفونی توانایی تامین میزان مورد  نیاز البرز و حتی دیگر استان‌های همجوار را دارند، گفت: برای جهش تولید و استفاده از تمام ظرفیت‌های این واحدها الکل مورد نیاز آنها باید تامین شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق البرز ،رحیم بنا مولایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی استان البرز و لزوم تقویت رویکرد صادراتی در این استان برای دوران پسا کرونا، اظهار داشت: با توجه به شرایط به وجود آمده همگان متوجه شدند که نباید به اقتصاد نفتی متکی بود بلکه باید به سمت اقتصاد غیرنفتی و صادارت محور حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه پس از ۴۲ سال باید به سمت استراتژی‌های متفاوتی از اقتصاد برویم که با گذشته متفاوت است، بیان کرد: خروج از وابستگی اقتصادی به نفت و اقتصاد دولتی دو استراتژی مهم است که پس از ۴۲  سال جزو دستور کار مجلس آینده است و پیاده می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر فعال شدن بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی به این حوزه، بیان کرد: طبق ماده ۵  قانون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی مکلف به فعال کردن اقتصاد در همه زمینه‌ها با شناسایی ظرفیت‌ها شده است.

بنامولایی با بیان اینکه در صورت همکاری دولت و بانک مرکزی می‌توانیم هم افزایی و جهش تولید خوبی را شاهد باشیم، بیان کرد: در حال حاضر در کشور به غیر از میعانات، پتروشیمی و نفت حدود ۱۰ میلیارد دلار در آمد بخش خصوصی است که طبق سند چشم انداز۱۴۰۴ این مبلغ باید به ۵۰ الی ۶۰ میلیارد برسد که با تحقق این مهم می‌توان گام موثری در جهت ایجاد اشتغال و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی برداشت.

وی با بیان اینکه یکی از گام‌های موثر در جهت جهش تولید تصویب قوانین تسهیلگرانه برای کمک به تولید کننده با ارائه راهکار و تکیه بر نظرات کارشناسی است،گفت: بخش خصوصی این ظرفیت را دارد که بتواند افرادی کارکشته و دارای تحصیلات و تجربه موثر برای نمایندگی مجلس معرفی کند تا در راستای تقویت قوانین تسهیلگر تولید پیشرو باشند.

وی  با بیان اینکه یکی دیگر از کارهایی که برای تحقق جهش تولید باید انجام شود رفع موانع تولید است، عنوان کرد: بالغ بر ۷۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی در استان البرز تولید می‌شود، اکنون مشکل تولید در این حوزه کمبود الکل است که در صورت حل این کمبود می‌توان تولید را افزایش داد و علاوه بر رفع نیاز داخل کشور صادرات این کالا را نیز انجام داد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در خصوص فعالیت‌های صنعتگران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: بخشی از نساجی‌های استان البرز از ابتدای شیوع ویروس کرونا پابه پای جامعه پزشکی و کادر درمان حتی در زمان تعطیلات نوروز نیز به تولید ملزومات مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پرداختند ومواد مورد نیاز از جمله مواد ضد عفونی کننده و ماسک در البرز تولید شد.

بنا مولایی گفت: در حوزه تولیدات اقلام مورد نیاز جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با جهش روبرو بودیم و در پسا کرونا میتوانیم مازاد نیاز داخل را به کشورهای همسایه و اروپایی صادر کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور ما علیرغم همه مشکلاتی که شیوع این بیماری ایجاد کرده است، قحطی در کشور اتفاق نیفتاد، اظهار کرد: در پسا کرونا طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته می‌توانیم توسعه خوبی در حوزه صادرات مواد غذایی و دارویی داشته باشیم و با توجه به وجود برخی تحریم‌ها در قبال اقلام تولید شده مواد اولیه تهاتر کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به حضور فعالان بخش خصوصی برای تهیه اقلام مورد نیاز بخش بهداشت و درمان، افزود: در این ایام کمک‌هایی با محوریت مرکز نیکوکاری اتاق بازرگانی استان البرز جمع آوری و به دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تحویل داده شد.

بنا مولایی بیان کرد: طبق توافق با کمیته امداد هرچیزی که بخش خصوصی و خیرین می آوردند این دستگاه‌ها هم به همان اندازه اعتبار ریالی مشارکت می کنند که از تولیدکنندگان کالای مورد نیاز به قیمت درب کارخانه خریده شود و هم سود در خرید بیشتر شود.

وی با اشاره به موفقیت استان البرز در پیشگیری از کرونا ویروس، عنوان کرد: استان البرز علی‌رغم اینکه شاهراه بسیاری از استان‌ها است و همیشه در معرض خطر بوده با خدمات و تلاش‌های تیم موفق پزشکی استان در این ایام از وضعیت خوبی برخوردار بوده و به امید خدا در این راه تلاش‌های کادر درمانی قابل تقدیر است.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به مشارکت خیرین در زمینه پیشگیری از کرونا ،گفت: نقاهتگاه ۵۰ تخت خوابی مهدیه کرج با کمک و مشارکت اتاق بازرگانی ایران و تهران ظرف هفته‌های آینده  به تمام امکانات تجهیز و آماده استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست