دیدار رییس اتاق بازرگانی البرز با آقای دکتر «سید مصطفی آقامیرسلیم» منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

رحیم بنامولایی در دیدار با آقای دکتر سید مصطفی آقامیرسلیم ابتدا با اشاره به استراتژی رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه صادرات و تحقق شعار سال (جهش تولید) اظهار کرد: ما باید با فاصله گرفتن از اقتصاد متکی به نفت و تبدیل آن به اقتصاد غیر نفتی و تقویت بخش خصوصی تلاش کنیم.

رییس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر ظرفیت های بخش خصوصی جهت تحقق شعار سال (جهش تولید) و منویات رهبر معظم انقلاب، گفت: دولت می بایست نقش هدایت سرمایه را ایفا کند تا در صورت توجیه اقتصادی، سرمایه گذاران جدید در بخش هایی که احساس کمبود می شود سرمایه گذاری کنند.

 وی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴، کشور نیازمند عزمی جدی، برنامه ریزی اصولی و تامین زیرساخت های ضروری است،گفت: به عنوان مثال برای جذب ۲۵ میلیون توریست می توانیم برای بهبود زیرساخت های فرودگاه بین المللی حضرت امام ، با توافق سازمان حج زیارت، تمامی پروازهای حج عمره،تمتع و عتبات عالیات را به فرودگاه پیام که فاصله کمی با تهران دارد، انتقال دهیم. در این زمینه فرودگاه امام در کنار فرودگاه پیام می تواند ظرفیت مناسبی را برای توسعه صنعت توریسم و تبادلات تجاری فراهم کند.

رییس اتاق بازرگانی البرز در ارتباط با ضرورت پایش و پالایش قوانین گفت: امید است که ارکان حاکمیت به این توافق برسند که در دوره جدید مجلس قوانینی برای رونق کسب و کار تصویب و از تولید کننده ها و فعالان اقتصادی استفاده شود.

وی تاکید کرد: برای این منظور می بایست از اتاق های بازرگانی کمک گرفته شود و از هر اتاق حداقل ۳ نفر فعال اقتصادی که آشنا به مسائل بین المللی هستند در مجلس حضور داشته باشند تا در تعامل با نمایندگان مجلس بتوانند به رونق اقتصادی و توسعه صادرات کمک کنند.

بنامولایی با بیان اینکه تمرکز تولیدکننده باید روی تولید، نوآوری، کیفیت و حجم تولید باشد، افزود: باید شرکت هایی باشند که بتوانند با یکپارچه سازی و انسجام در مراحل تولید ،حمل و نقل، انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا ، هزینه های جاری را در این فرآیند کاهش دهند.

رییس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشور گفت: دولت می تواند کمک های نقدی خود را به کشورهای همسایه به کالا تبدیل کرده و با این کار هم از تولیدکننده حمایت کرده و هم با توجه به خواسته های کشورهای همسایه نیازهای آنها را برطرف کند؛ این وابستگی می تواند به شکل فنی – مهندسی و یا محصول باشد.

وی افزود: حمایت های بانک مرکزی از تولید و اشتغال و تسهیل فرآیند تجارت باید استمرار یابد تا مشکلات فعالان اقتصادی در این زمینه حل شود.

بنامولایی تاکید کرد: با جلوگیری از خام فروشی و تولید و صادرات محصولاتی که ارزش افزوده بالاتری دارند می توانیم وابستگی به کشورهای دیگر را کم کرده و از تحریم ها عبور کرده و به خودکفایی برسیم.

رییس اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: اتاق های بازرگانی باید محور تمام مسائل اقتصادی کشور باشد. این موضوع سبب کاهش بوروکراسی اداری ، رونق تولید و حل مشکلات مربوط به نقدینگی و چند نرخی بودن ارز می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تقسیم بندی کشورها و سیاست های اتاق های بازرگانی، هر یک از اتاق های استان های کشور با توجه به پتانسیل های موجود، کشورهای هدف را شناسایی کرده و  بعنوان معین آن کشور معرفی شده اند . این کار علاوه بر اینکه از موازی کاری جلوگیری می نماید باعث انسجام و هدفمند شدن ایجاد ارتباط بین المللی اتاق ها می شود.

از اینرو اتاق های بازرگانی سراسر کشور بایستی با ایجاد زیرساخت های لازم و تقویت سیستم ها و نرم افزارها و پلت فرم های موجود در راستای تبدیل فضای «B2B» ایجاد شده به «B2C» و حرکت در راستای ایجاد فضاهای جدید کسب و کار اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست