زمان استفاده از شاه کلید رونق تولید فرا رسیده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به عنوان شاه کلید ‘رونق تولید’ و توسعه پایدار نام برد.

رحیم بنامولائی گفت: وقت آن فرا رسیده با اجرای کامل مفاد و تبصرهای این قانون مترقی ، تمامی ناهمواری ها و دست اندازهای طبیعی و غیر طبیعی در مسیر  “رونق تولید” را هموار کنیم.

وی اظهار کرد: با گذشت بیش از هفت سال از تصویب این قانون کارآمد در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به دولت ، متاسفانه اجرای کامل مفاد آن با تاخیر طولانی مواجه شده است.

وی محول شدن مسئولیت خطیر بررسی همه جانبه مفاد این قانون در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور سران و مجریان سه قوه در پایتخت و استانها را زمینه ساز “رونق تولید” در سال پیش رو عنوان کرد.

رحیم بنامولائی افزود: انتظار می رود با تداوم این بررسی ها در سال جاری شاهد عملیاتی شدن کامل مفاد این قانون راهگشا در مسیر رونق تولید باشیم‌.

وی با اشاره به برخی مزایای اشاره شده درقانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اظهار کرد: شفاف سازی آمار و اطلاعات اقتصادی باهدف بهبود کسب‌ و کار ،  الزام مدیران به مشورت بافعالان اقتصادی در  تصمیمات اقتصادی و ظرفیت سازی در سیاست خارجی با هدف افزایش  صادرات غیر نفتی از موارد مهمی است که در این قانون مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود:  برخوردهای منطقی و تسهیل در جذب سرمایه های خارجی ، ایجاد ثبات در تصمیم‌ها و رفتارهای مدیران اقتصادی دولت ، حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌ های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از دیگر مواردی است که در قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به صورت واضح و کامل مطرح شده است.

بنامولائی ریشه  تمامی مشکلات و موانع در مسیر تولید را ناشی از تحمیل اظهار نظرهای موردی و خلق الساعه در تصمیمات برخی مدیران اقتصادی آنهم بدون مشورت با کارشناسان بخش تولید و صادرات دانست.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تسریع در اجرائی شدن کامل قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار ، اینگونه مشکلات که تاکنون به بخش تولید و صادرات ضربات مهلکی وارد کرده برطرف شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست