واردات گوشت منجمد واحدهای پرواربندی را با مشکل تورم تولید مواجه کرد

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از چالش تورم تولید گوشت در واحدهای پروار بندی استان به لحاظ واردات بی رویه گوشت منجمد برزیلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی محمد بهرو،  حاشیه نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز گفت: همزمان‌با افزایش قیمت دلار طی سنوات گذشته، متاسفانه با معضل قاچاق دام زنده مواجه بودیم که این مشکل با روند افزایش قیمت دام زنده و گوشت  همراه شد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه درحال حاضر از نظر ذخایر استراتژیک گوشت منجمد، در این زمینه تا یکسال آینده هیچگونه مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: قاچاق دام زنده به خارج از کشور باعث شد در یک برهه زمانی دامپروری ها دام زنده را به قیمت گران خریداری کردندو به همین دلیل قیمت تمام شده‌ آنها  از قیمت بازار فراتر رفت.

وی گفت: کمیسیون کشاورزی پیشنهاد میدهد با فعال کردن کشتارگاه های مرزی به جای دام زنده گوشت گرم و به صورت قانونی به کشورهای همسایه صادر شود.

وی اضافه کرد: با هدف پیشگیری از گرانفروشی و کوتاه کردن دست دلال ها، گوشت به صورت مستقیم توسط تعاونی های تولیدی در فرشگاه های زنجیره ای عرضه می شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز در ادامه اظهاراتش به ممنوعیت صادرات شیر خشک استان اشاره کرد و افزود: با پیگیری های این کمیسیون خوشبختانه مجوز صادرات شیر خشک به میزان ۵ هزار تن برای کل کشور صادر شده است.

وی ادامه داد:  بر اساس این مجوز میزان سهمیه هر استان برای صادرات شیرخشک با توجه به ظرفیت و میزان تولید آن استان انجام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص صادرات تخم مرغ نیز گفت: مجوز های صادرات این محصول با توجه به وضعیت بازار عرضه داخلی صادر خواهد شد تا زمینه برای افزایش قیمت فراهم نشود

 وی همچنین در بخش دیگر از اظهارتش  در خصوص صادرات تخم مرغ نیز گفت : اکنون صادرات این محصول با مدیریت اتحادیه مرغ تخمگذار میهن انجام می پذیرد که با توجه به وضعیت بازار و میزان تولید در واحدهای تولیدی مجوزهای صادراتی به صادرکنندگان اعطا میگردد که در نهایت هم مازاد تولید داخلی صادر شده و هم قیمت برای مصرف کننده با ثبات باقی میماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست