رونمایی از دستگاه ونتیلاتور «تنفس مصنوعی» ساخت ایران در اتاق بازرگانی البرز

دستگاه ونتیلاتور «تنفس مصنوعی» ساخت ایران در اتاق بازرگانی البرز با حضور رییس اتاق بازرگانی البرز ، مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت، کارشناس معاونت اجتماعی خیرین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات پزشکی استان البرز  و  دبیر مجمع  و مسئول اجرایی مجمع خیرین سلامت استان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز ، این دستگاه کار تنفس بیمارانی را که به طور موقت یا دائم دچار اختلال شده است انجام می دهد تنفس مصنوعی توسط این دستگاه یا  تهویه مکانیکی آن به  این معناست که یک دستگاه مکانیکی ، جهت ورود هوای حاوی اکسیژن به ریه ها و همچنین خروج دی اکسید کربن  تبادل گازهای تنفسی را به طور خود به خود با محیط خارج انجام می دهد. در واقع کار این دستگاه وارد کردن هوا به دورن شش ها و با استفاده از محاسبات که میزان ترکیب اندازه های مختلف فشار و اکسیژن را درهوای ورودی به شش ها تنظیم می کند . هم چنین میتوان سرعت تنفس ، حجم ومقدار مواد مصرفی را تغییر داد.

«مهندس صاحبی » مدیر ساخت و تولید شرکت راسپینا صنعت قشم با اشاره به همکاری های گسترده مدیریت پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم بیان داشت: این دستگاه با هدف کمک به درمان بیماران تنفسی طراحی شده و در شرایط بحران کنونی، در اولویت ساخت قرار گرفته تا ضمن کمک به توسعه تجهیزات درمانی داخل کشور، به نجات جان هموطنان درگیر با بیماری کووید ۱۹ که ریه ها را درگیر می کند، کمک کند.

وی افزود: این دستگاه کمک‌تنفسی ضمن برخورداری از قیمت مناسب، وزن کم و پرتابل بودن می تواند با تسریع اکسیژن‌رسانی به ریه، از آسیب به سایر بافت ها جلوگیری کرده و به نجات جان افراد بیانجامد.

شرکت راسپینا صنعت قشم واقع در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم  از آمادگی این شرکت برای ساخت ۲ هزار دستگاه کمک تنفسی در ماه خبر داد و گفت: این دستگاه دارای قابلیت تولید سریع بوده و تمامی قطعات آن در داخل کشور قابل تهیه است .

به گفته مهندس صاحبی ، دستگاه مذکور علاوه بر قابلیت مصرف در مراکز بیمارستانی، می تواند در آمبولانس ها، موتورآمبولانس ها و حتی در هنگام حمل و نقل بیمار و در منزل مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت راسپینا صنعت قشم واقع در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم  از آمادگی این شرکت برای ساخت ۲ هزار دستگاه کمک تنفسی در ماه خبر داد و گفت: این دستگاه دارای قابلیت تولید سریع بوده و تمامی قطعات آن در داخل کشور قابل تهیه است .

باتوجه به وضعیت پیش امده و نیاز مبتلایان به کووید ۱۹ به دستگاهی جهت تنفس مصنوعی، ساخت این دستگاه در کوتاه ترین زمان ممکن عملیاتی شد و در حال حاضر در انتظار دریافت مجوز از سوی وزارت بهداشت برای وارد شدن به مرحله تولید انبوه قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست