مسئول دفتر تخصصی بسیج تجار اتاق بازرگانی البرز: بسیج به عنوان خط شکن در جبهه اقتصادی کشور عمل کند

مسئول دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی البرز گفت: بسیج به عنوان خط شکن در کنار تولیدکنندگان و صنعتگران جبهه اقتصادی کشور حضور یابد و در حوزه لجستیک نیز به تامین مایحتاج این حوزه و رفع موانع سد راه آنها کمک کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، یداله مالمیر پیش از ظهر روز سه شنبه در دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران اجرایی دفاتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی کشور که به میزبانی اتاق البرز برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد البرز با توجه به توانمندی های این منطقه جغرافیایی بر سه محور صنعت، گردشگری و کشاورزی پایه ریزی شده است و در این استان سرمایه گذاری های بیشمار و کلانی می تواند پایه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه البرز شاهراه اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است، گفت: به دلیل نزدیکی البرز به پایتخت، ارتباط سایر استان ها با تهران از طریق این منطقه جغرافیایی بهتر و راحت تر انجام می شود.

مسئول دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی البرز در ادامه یکی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی این استان را منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برشمرد و گفت: از مبدا این فرودگاه پروازهای کارگو زیادی صورت می گیرد و نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی استان دارد، البته هنوز ظرفیت های بیشماری در بهره برداری از پتانسیل های این منطقه اقتصادی و فرودگاهی مغفول مانده است‌.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی کشور که البرز میزبانی دومین نشست در این زمینه را عهده دار شد، افزود: امنیت اجتماعی وابسته به امنیت اقتصادی است و برعکس آن نیز اهمیت بالایی دارد.

مالمیر با این توضیح که برای بهبود امنیت اجتماعی باید وضعیت اقتصادی نسبت به موقعیت کنونی ارتقاء یابد، گفت: از جمله موارد مهم در بحث امنیت اجتماعی کمک به رفع معضل بیکاری، اشتغال و هرگونه ناهنجاری در این حوزه است که لازمه حل آن رسیدگی به امنیت اقتصادی موجود است.

وی در ادامه با بیان ینکه در دوران هشت ساله دفاع مقدس در جبهه نبرد با دشمن بسیج به خوبی انجام وظیفه کرده است، گفت: امروز این رسالت را بسیج در جبهه اقتصادی و به منظور کمک به فعالان اقتصادی به عنوان سنگربان اصلی این حوزه عهده دار است و باید به عنوان خط شکن عمل کرده و در کنار آن عهده دار یک مسئولیت لجستیکی است.

مسئول دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی البرز با بیان اهمیت حضور این نهاد مسئولیت پذیر به عنوان خط شکن در حوزه اقتصادی افزود: باید با تلاش بسیج برای رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران به عنوان سربازان جبهه اقتصادی اقدامات لازم صورت گیرد و راه فعالیت آنها باز شود.

وی ادامه داد: در بحث لجستیک خواسته یا ناخواسته مشکلات زیادی در بحث تامین مواد اولیه یا ماشین آلات خط تولید و زیرساخت های خدماتی برای بخش تولید و صنعت ایجاد شده است که متاسفانه حدود ۷۵ درصد این موانع داخلی است، به همین دلیل نیاز است که بسیج در این حوزه نیز ورود کرده و در تامین مواد اولیه و دیگر مایحتاج تولید کشور به منظور توانمندسازی داخلی و رونق اقتصادی کمک کند.

مالمیر در پایان بر این مسئله تاکید کرد که دفاتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی با توجه به ریل گذاری های انجام شده و در راستای تحقق اهداف عملکردی خود باید عملگرا بوده و اندیشه محور کار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست