۷۰ درصد از صنایع آرایشی و بهداشتی کشور در البرز متمرکز است

رئیس انجمن صنایع همگن شوینده، بهداشتی و آرایشی استان البرز با بیان اینکه در این صنایع علاوه بر کیفیت موضوع بسته بندی محصولات هم اهمیت بالایی دارد، گفت: ۷۰ درصد از صنایع آرایشی و بهداشتی در البرز متمرکز است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، محمد مهدی کامکار روز دهم خرداد ماه سال جاری در نشست انجمن صنایع همگن شوینده، بهداشتی و آرایشی استان البرز که با حضور سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان همراه بود، اظهار داشت: در دهه ۷۰ انجمن ملی صنایع شوینده، آرایشی، بهداشتی ایران اولین انجمن های تخصصی بود که در کشور شکل گرفت و آن زمان تعداد صنایع فعال در این زمینه به بیش از یکهزار مورد می رسید.

وی در ادامه گفت: با توجه به قرارگیری البرز در مجاورت پایتخت بیش از ۷۰ درصد از صنایع آرایشی و بهداشتی و دارویی کشور در البرز متمرکز است که اغلب جزء صنایع نامدار بوده و برندهایی شناخته شده ایران و در سطح منطقه هستند.

رئیس انجمن صنایع همگن شوینده، بهداشتی و آرایشی استان البرز با بیان اینکه در این صنایع علاوه بر کیفیت موضوع بسته بندی محصولات هم اهمیت بالایی دارد، افزود: متاسفانه در سه دهه اخیر صنعت بسته بندی این محصولات دچار عقب افتادگی هایی بوده و مطلوب نیست به نحوی که بسته بندی تولیدات داخلی در این زمینه با صنایع آرایشی و بهداشتی دنیا توان رقابت ندارد.
وی با اشاره به اهمیت تولید کالای سلامت محور در صنایع آرایشی و بهداشتی بیان کرد: در زمینه کارهای تولیدی در عرصه صنایع آرایشی و بهداشتی تنوع در نام، بسته بندی، رنگ و اسانس اهمیت بالایی دارد.

کامکار در مورد فعالیت صنعت تولید رنگ مو با اشاره به اینکه ده ها شرکت ایرانی به امر تولید مشغول هستند، بیان کرد: باید داشته های خود در این زمینه را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: انجمن صنایع همگن شوینده، بهداشتی و آرایشی استان البرز به منظور شکل گیری ارتباط میان صنعت، دانشگاه و مراکز تصمیم گیری ایجاد شده است و نباید سلائق فردی را در این زمینه شاهد باشیم.

در ادامه این نشست، نفیسه خسروی سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اظهار داشت :این معاونت و در کنارتولیدکنندگان صنایع آرایش، بهداشتی و دارویی برای کاربردی کردن مباحث و علمی کردن خیلی فرآیندها کار خواهند کرد.

وی با اشاره به وجود ۶ دانشکده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: این دانشکده ها مشتمل بر پزشکی، داندانپزشکی، داروسازی، بهداشت،مامایی- پرستاری مامایی و پیراپزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی البرز در سطح استان فضای آموزشی را توسعه داده و در این مورد همپای دانشگاه های بزرگ کشور کار کرده است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: با توجه به وجود صنایع متعدد غذایی، آرایشی- بهداشتی، دارویی و مکمل که هر روز تعداد آن رو به افزایش است، معاونت غذا و دارو هم به عنوان بازوی حمایتی در کنار تولیدکنندگان حرکت خواهد کرد تا چرخه تولید استان آن را به مرور توسعه دهیم.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به ظرفیت استان البرز وجود یک آزمایشگاه مرجع برای بررسی تخصصی محصولات مختلف تولیدی آرایشی، بهداشتی، غذایی، مکمل ها و ضدعفونی کنند ها یک اضطرار است و باید در اسرع وقت راه اندازی شود،فضای لازم برای راه اندازی این آزمایشگاه وجود دارد و در بحث تجهیز آن از پتانسیل های سازمان غذا و دارو استفاده شده است.

خسروی ادامه داد: ۱۳ آزمایشگاه همکار در البرز به صورت تخصصی فعالیت می کنند و باید از پتانسیل های آنها استفاده کرد، از این آزمایشگاه های همکار درخواست کرده ایم تا مباحث افزایش دامنه کاری خود را به معاونت غذا و دارو ارسال کنند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه های همکار استان البرز فقط در مورد انجام آزمون کنترل کیفیت تولیدات غذایی مجوز دارند ، عنوان کرد: در دامنه هیچکدام از این آزمایشگاه های همکار مجوزی برای بررسی کنترل کیفیت فرآورده های آرایشی و بهداشتی قید نشده است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: در حال حاضر برای تعدادی از این آزمایشگاه ها افزایش دامنه فعالیت در این زمينه در حال انجام است و امیدواریم تا اواسط تابستان امسال این مهم عملیاتی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست