معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان البرز: حضور کمپ‌ها و اردوهای ورزشی در البرز قابل توجه است/ بخش خصوصی در گردشگری صنعتی سرمایه‌گذاری کند

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان البرز با اشاره به حضور قابل توجه کمپ‌ها و اردوهای ورزشی در البرز به دلیل شرایط آب و هوایی مطلوب استان گفت: با توجه به ظرفیت های تولیدی البرز با تکیه بر سرمایه گذاری بخش خصوصی در گردشگری صنعتی استان نیز کارهای مهمی انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شهرام علی محمدی در بیست و دومین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: استان البرز با نام ایران کوچک در کشور مطرح است و با توجه به حضور اقوام مختلف در این استان پتانسیل های بالایی در حوزه گردشگری دارد.

وی در ادامه گفت: قرارگیری کاروانسراهایی مانند کاروانسرای شاه عباسی کرج به عنوان مجموعه تاریخی و نهاد فرهنگ و تمدن این استان در مسیر جاده ابریشم نشان می دهد که منطقه جغرافیایی البرز در گذشته مرکز مراودات تجاری بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان البرز در ادامه وجود مجموعه های تفریحی مانند پارک ایران کوچک کرج را از دیگر جاذبه های مهم گردشگری برشمرد و افزود: در این پارک ماکت ها و المان های مشخصی به منظور معرفی ظرفیت های تاریخی نقاط مختلف کشور به کار برده شده است که برای عموم مردم جذابیت خاصی دارد و این اقدام شهرداری روش بسیار کاربردی در تقویت حوزه گردشگری استان بوده است.

وی با بیان اینکه شرایط مطلوب آب و هوایی البرز موجب حضور کمپ‌ها و اردوهای مختلف ورزشی در این استان شده است، گفت: گاهی استقبال کاروان های ورزشی در این برنامه‌های اردویی آنقدر زیاد است که تمامی ظرفیت‌های واحدهای اقامتی استان جهت اسکان آنها پر می شود، با توجه به توانمندی های تولیدی البرز باید چنین شرایطی در خصوص جذب مسافر در حوزه گردشگری صنعتی استان نیز فراهم شود.

علی محمدی با دعوت از فعالان اقتصادی استان برای سرمایه ‌گذاری در بخش گردشگری صنعتی گفت: البرز استانی مطرح در حوزه گردشگری و صنعت است و باید در کنار هم برای جذب گردشگر به کار برده شوند، البته لازمه این امر تقویت زیرساخت های گردشگری از جمله ایجاد واحدهای اقامتی جدید است.

وی با بیان اینکه در ابتدا باید ظرفیت های البرز به مردم استان معرفی شود، افزود: در حال حاضر تورهای گردشگری یکروزه البرز گردی زیادی انجام می شود که نیاز است مردم را برای حضور در این برنامه های تفریحی ترغیب کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان البرز عنوان کرد: امروزه گردشگری صنعتی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا مانند آلمان، ژاپن، فرانسه و کره جنوبی رونق بسیاری داشته است، در کشورمان نیز با تکیه بر ظرفیت دفاتر خدمات مسافرتی در برگزاری تورهای گردشگری داخلی با استفاده از واحدهای تولیدی و صنعتی می توانیم این حوزه را تقویت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست