رئیس اتاق بازرگانی البرز:نباید به فعال اقتصادی به چشم رانت خوار نگاه شود

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه نباید به فعال اقتصادی به چشم رانت خوار نگاه شود، گفت: در نتیجه صدور بخش نامه‌های خلق الساعه میلیارد ها تومان خسارت‌ به بخش خصوصی وارد شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، پرهام رضایی روز بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در نشست فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان البرز با رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در محل اتاق با اشاره به فعالیت بیش از ۳۶۰۰ واحد صنعتی در این استان اظهار داشت: زمانی که مقام معظم رهبری شعار امسال را “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها” تعیین کردند، در راستای حمایت از تولید و عمل به واژه پشتیبانی‌ها به معنای واقعی مهمترین اقدام اعتماد به بخش خصوصی باید باشد.

وی با اشاره به اینکه اعتماد به بخش خصوصی یعنی اینکه در عمل به شعار سال بیش‌تر و فراتر از حد توان کار شود ، افزود: دولتمردان ما حمایت از بخش خصوصی را مطرح کرده اند، اما متاسفانه افکار چپ‌های قبل و بعد انقلاب هنوز هم در دیدگاه‌های مشورتی برخی دولتمردان ما وجود دارد و تعدادی همچنان تحت تاثیر آن افکار چپ گرا هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به یک خواسته مهم فعالان اقتصادی بخش خصوصی گفت: حرف ما این است که قبل از تصویب هر آیین نامه یا وضع بخش نامه ای با بخش خصوصی مشورت شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بزرگترین معضلات پیش روی بخش خصوصی تصویب آیین نامه و بخش نامه‌های خلق الساعه است که بخش خصوصی در آن آنقدر دخیل نبوده است.

رضایی با اشاره به اینکه نگاه چپ به بخش خصوصی به معنای آن تعبیر می‌شود که  فعال اقتصادی رانت خوار است، افزود: هنوز در صدا و سیما از فعالان اقتصادی فیلم هایی نمایش داده می شود که در قالب آن شخصی که رانت خوار است را کارخانه دار و از بخش خصوصی معرفی می کنند، این مسئله نشان می دهد که هنوز متاسفانه شاهد چنین دیدگاه‌های چپ گرایی در مورد بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان اينکه حتی ترامپ هم موقع خروج آمریکا از برجام تاریخ این اقدام را از قبل اعلام کرده بود، گفت: اما در کشور ما برخی قوانین یک شبه و بدون اطلاع بخش خصوصی تعیین و وضع می‌شود که تصویب آن تنها سبب ضرر بخش خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر بروز میلیارد ها تومان درگیری مالی و خسارت‌های وارده برای بخش خصوصی در نتیجه وضع بخش نامه‌های خلق الساعه بیان کرد:از درون وزارتخانه‌ها نمی توان مشکلات صنعتی، تولیدی، کشاورزی، خدماتی و معدنی را حل کرد، برای رسیدگی به این مسائل  دولتمردان باید به محل فعالیت این مجموعه‌ها مراجعه کرده و از نزدیک مشکلات واحدهای مختلف را لمس کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرک های صنعتی که توسط بخش خصوصی اداره می شود در عمل مشکلات کمتری نسبت به شهرک های صنعتی دولتی دارند، افزود: شهرک‌های صنعتی ماهدشت، سپهر نظرآباد،هشتگرد و سیمین دشت نمونه ای از این شهرک های خصوصی هستند که مشکلات کمتری نسبت به شهرک‌های دولتی استان دارند.

رضایی بیان اینکه اعتماد به بخش خصوصی به معنای پرهیز از انتخاب حزبی است، گفت: باید نگاه‌ها در این مورد متفاوت شود؛ چرا که در آخر بخش خصوصی از این قضیه متضرر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم سرمایه‌ها از کشور خارج شود، تشریح کرد: نیاز است که بستر لازم برای سرمایه گذاری هرچه بیشتر بخش خصوصی در تمامی زمینه ها فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز گفت: جلسات این شورا یکی از مهمترین نشست‌هایی است که برگزاری آن برعهده اتاق بازرگانی است، در سال قبل با توجه به شیوع کرونا برگزاری جلسات این شورا آن با وقفه و عقب افتادگی‌هایی همراه شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های اتاق در سال ۹۹ برای برگزاری نشست‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی همیشه درخواست‌های خود را برای تشکیل این جلسات به استانداری ارسال کرده ایم، اما به دلیل اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا با برگزاری آن در زمان مقرر موافقت نشد، .

به گفته رضایی اتاق بازرگانی البرز با توجه به اهمیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خواستار این است که همانند خیلی از استان‌ها جلسات این شورا در البرز بصورت منظم برگزار شود.

رضایی با اشاره به اینکه صنعتگران البرز در حال حاضر مشکلات بسیار زیادی دارند و در شرایط حادی به سر می برند که بخش بسیاری از این معضلات فرا استانی است، گفت: امید است که نشست‌ها با حضور مسئولان کشوری در محل اتاق البرز تداوم یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست