راه اندازی میز سبزی و صیفی به رونق تولید و صادرات محصولات کشاورزی البرز کمک می کند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه راه اندازی میز سبزی و صیفی در البرز اقدامی در راستای حمایت قاطع از تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان است، گفت: راه اندازی چنین مرکز تخصصی تصمیم گیری برای مطالبه گری و بیان درخواست‌های تولید کنندگان و صادرکنندکان حوزه کشاورزی البرز یک مطالبه جدی ما از مسئولان دولتی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، سید احمد میرجلیلی در مورد ضرورت راه اندازی میز سبزی و صیفی در استان البرز اظهار داشت : برپایی چنین میز تخصصی در استان برای تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان حوزه کشاورزی در البرز می تواند نوید بخش اقدامات مهم از جمله تسریع در روند صادرات و حل موانع موجود در این زمینه باشد.

وی با اشاره به اینکه میز تخصصی سبزی و صیفی یک مرکز تصمیم گیری در راستای رونق و شکوفایی هرچه بیشتر بخش کشاورزی و توسعه اقتصاد البرز است، گفت: با راه اندازی میز سبزی و صیفی وقتی از فعالان این بخش برای حضور در جلسات دعوت شود با دفاع از عملکرد خود و ارائه پیشنهادات سازنده می توانند زمینه ساز اقدامات موثر باشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: راه اندازی یک مرکز تخصصی برای مطالبه گری و بیان درخواست‌های تولید کنندگان و صادرکنندکان حوزه کشاورزی البرز یک مطالبه جدی از مسئولان دولتی است و انتظار داریم که نشست‌های میز تخصصی سبزی و صیفی به دلایل مهمی از جمله رونق کشاورزی عملکرد تولید و صادرات در این بخش هر چه زودتر از البرز تشکیل شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی چنین مرکزی در البرز زمینه ساز ایجاد آن در دیگر استان ها خواهد بود، افزود: رویکرد این تصمیم مهم به جزء حمایت قاطع از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، دستیابی به نتایج مهم در رونق اقتصادی استان و موجب سربلندی اتاق بازرگانی البرز و مسئولان استانی از حیث توجه به حوزه تولید است.

میرجلیلی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر همیشه بحث حمایت از تولید و رفع موانع آن به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری مطرح بوده و در نامگذاری شعار سال هم بر آن تاکید داشته اند ، گفت: پرسش من از مسئولان این است که در این سال‌ها برای بخش کشاورزی چه اقدام مهمی در مورد تحقق حمایت از تولید انجام شده است.

وی ادامه داد: فعالان حوزه کشاورزی در طول این سال‌ها گندم ، ذرت، دانه‌های روغنی، سبوس و دیگر محصولات تولیدی را با توجه به ضرورت مدیریت مصرف آب تولید کرده اند و تنها قشری هستند که در روزهای گرم و سرد سال با مشقت و سختی در زمین های کشاورزی مشغول به کار هستند.

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار با اشاره به اینکه طرح مسائلی مانند بازگشت ارزهای صادراتی، فرسودگی ناوگان حمل محموله‌‌های صادراتی و از طرفی عدم تامین سوخت کافی این کامیون‌های یخچالی و ترانزیت‌ها از مهم ترین دغدغه‌های صادرکنندگان حوزه کشاورزی در البرز است، افزود: استفاده از کانتینرهای وارداتی در چرخه حمل و نقل ترانزیتی کشور هم برای بازرگانان و تجار این بخش اهمیت بالایی دارد.

وی بیان کرد: اگر در مسئله بازگشت ارزهای صادراتی برای صادرکنندگان حوزه کشاورزی رفع موانع شود، برای خرید مواد اولیه خارجی و ماشین آلات وارداتی مورد نیاز تولید اقدامات بیشتری را انجام می دهیم.

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار استان البرز با اشاره به اینکه انتظار ما از مسئولان این است که در تصمیم گیری برای بخش کشاورزی اجازه ندهند که عده ای موجب مانع تراشی و سنگ اندازی شوند، گفت: ما با کار تولید و تلاش بی وقفه در این عرصه همیشه پشتیان دولت بوده ایم، انتظار داریم که این رابطه دو سوی باشد و حمایت دلسوزانه و خدمت سازنده از مسئولان دریافت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست