هفته کارآفرینی، بر تمام کارآفرینان مبارک باد

مشاغل خانگی این روزها طرفداران زیادی دارد و موجب توسعه پایدار، کاهش فقر و محرومیت از جامعه می شود.

شادی حاضری رییس کمیسیون گردشگری و عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: مشاغل خانگی ۱۵ الی۸۰ درصد نیاز اشتغال ۱۵۰ کشور جهان را تأمین می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، وی طی سخنانی در وبینار هفته کارآفرینی که با حضور جمعی از اساتید و کارآفرینان برگزار شد ضمن قدردانی از زحمات جناب دکتر و خانم دکتر احمدزاده بابت برگزاری این وبینار افزود: مشاغل خانگی راهکاری مناسب برای تقویت کارآفرینی روستایی است.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: از سویی کارآفرینی موجب کاهش بیکاری، افزایش بهره وری افراد و منابع و افزایش درآمد مردم است،همچنین می تواند فرصت های جدیدی را برای کارآفرینان ایجاد کند تا درآمد و سرمایه خود را افزایش دهند.

حاضری با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل در ۹ استان، پایلوت مشاغل خانگی است، گفت: مشاغل خانگی را می توان در سه دسته فعالیتی مشتمل بر کارمزد، مستقل و تعاونی تقسیم بندی کرد.

وی با تاکید بر اینکه پایدار بودن مشاغل خانگی وابسته به صنایع بزرگ، اتحادیه ها و تعاونی ها است، عنوان کرد: در استان البرز مجوز مشاغل خانگی صادر شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به یکهزار و ۶۲۲ فقره رسیده است و گردانندگان این مشاغل کماکان در حال فعالیت هستند.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: می توانیم کارآفرینان را زیر مجموعه و تحت پوشش صنایع بزرگ قرار دهیم تا با رغبت بیشتر و بدون دغدغه به روند کار خود ادامه دهند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وجود آن در بطن جامعه، مشاغل خانگی به نحوی فعالیت منسجمی در دوخت ماسک، بسته بندی اقلام بهداشتی و مواد غذایی دارند و به صورت شبکه ای در چرخه این کارها مشغول به فعالیت هستند.

عضو هیات رییسه اتاق البرز ادامه داد: پردرآمدترین مشاغل خانگی مشتمل بر بافت تابلو، اقلام دکوری، عروسک سازی، پرورش قارچ، گیاهان دارویی و گیاهان تزیینی، قالیبافی بسته بندی مواد غذایی، ساخت جعبه کادویی و رشته هایی دیگر از صنایع دستی است.

وی عنوان کرد: از مشاغل خانگی پرطرفدار برای آقایان می توان به چاپ سیلک، طراحی و پشتیبانی وب سایت، ویراستاری و پرورش بلدرچین اشاره کرد.

به گفته حاضری در مشاغل خانگی، خدمات و محصولات بدون پرداخت مالیات ارزش افزوده و بدون هزینه رفت و آمد ارایه می شود،‌ به همین دلیل داوطلبان زیادی هستند که مشاغل خانگی را جزو شغل اول یا دوم خود به شمار می آورند.

وی با اشاره به اینکه در استان البرز، بازار خوبی برای توسعه مشاغل خانگی وجود دارد، افزود: به یقین حمایت این مشاغل از سوی دستگاه‌های متولی و اجرایی کردن کارهایی مانند ایجاد بازارچه های عرضه کالا در سطح شهر از مهمترین نیازهای توسعه مشاغل خانگی استان البرز است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: استان البرز دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌توانیم با استفاده از این پتانسیل ها در مسیر توسعه و ایجاد اشتغال گام برداریم.

حاضری با این توضیح که توسعه مشاغل خانگی نیازمند توجه ویژه از سوی مسئولان است، عنوان کرد: خوشبختانه مشاغل خانگی استان البرز از توجه ویژه نهادهایی از جمله اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان البرز بهره مند شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست