حاضری:هنرمندان البرز و قزوین از نمایشگاه توانمندی‌های دستی استقبال خوبی داشتند

رئیس کمیسیون گردشگری اقتصاد و هنر اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه هیچ هزینه ای از هنرمندان صنایع دستی برای حضور در نمایشگاه اخذ نشده است، گفت: استقبال هنرمندان البرز و قزوین از این نمایشگاه مناسب بوده است، لحاظ کردن شرایط بازدید رایگان برای عموم مردم از نمایشگاه نیز از دیگر ظرفیت های برگزاری آن است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، شادی حاضری در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و گردشگری استان‌های البرز و قزوین که در پارک ملی ایران کوچک برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مدت‌ها قبل در قالب عقد تفاهم نامه‌ با اتاق بازرگانی قزوین به دنبال پیاده سازی اهدافی مشترک در راستای تعالی صنعت گردشگری و توسعه فعالیت های صنایع دستی دو استان بوده ایم.

وی با مهم برشمردن برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی به عنوان محلی برای معرفی و عرضه تولیدات هنرمندان این بخش گفت: گستره فعالیتی مرتبط به صنایع دستی در استان‌های البرز و قزوین محدود و اندک نیست اما تاکنون فرصت زیادی برای نمایش این محصولات فراهم نشده است، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های دو استان بدین منظور پایه ریزی شد.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به حضور بیش از ۶۰ هنرمند البرزی و قزوینی در این نمایشگاه بیان کرد: از رشته‌های هنری گلیم بافی، چلنگری، کار بر روی چوب و شیشه، فرش بافی، ساخت ساز سنتی وزیورآلات و معرق کاری گرفته تا هنر کار با سفال و سرامیک و جاجیم بافی در این غرفه های نمایشگاهی تولیدات متنوعی برای عرضه به علاقمندان نمایش داده شد.

وی عنوان کرد: هنرمندان رشته‌های قلم زنی، قلاب بافی، منبت کاری،آهنگری سنتی نیز در کنار خلق کارهای هنری از جمله چهل تکه،تابلو شنی و لباس های سنتی تولیدات و محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.

به گفته حاضری با توجه با اینکه غرفه‌ها بصورت رایگان در اختیار هنرمندان مشارکت کننده در نمایشگاه قرار داده شده است، برای فروش محصولات و تولیدات صنایع دستی قیمت های مناسب لحاظ شده است.

وی بیان کرد: در کنار غرفه‌های صنایع دستی، مکان‌هایی هم برای ارائه سوغات، مواد غذایی و خوراکی و پخت غذاهای محلی در اختیار شرکت کنندگان در نمایشگاه قرار داده شد.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به تنوع محصولات صنایع دستی در این نمایشگاه گفت: از ۵ آبان ماه و به مدت سه روز فضای نمایشگاهی در پارک ملی ایران کوچک برای میزبانی از عموم مردم و علاقمندان چیدمان و آماده سازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست