کیفیت کالاها به بهانه صادرات نباید کاهش پیدا کند/ رجل اقتصادی به شروط قانون انتخابات ریاست جمهوری اضافه شود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه صادرات باید توسعه و گسترش پیدا کند، گفت: کیفیت کالاهای تولید داخل به بهانه صادرات کاهش پیدا نکند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، رحیم بنامولایی با اشاره به  اینکه ورود مجلس به اصلاح قانون اتاق را باید مغتنم شمرد، اظهار داشت: حالا که مجلس ورود کرده و نمایندگان تصمیم به تغییر قانون اتاق بازرگانی را دارند، بخش خصوصی هم از نمایندگان مجلس مطالبه هایی دارد.

 وی افزود: در مقابل ما هم این درخواست را طرح می‌کنیم که در قانون شرط رجل سیاسی بودن برای انتخابات ریاست جمهوری برداشته شود و به جای آن رجل اقتصادی اضافه شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه در همه جای دنیا این اقتصاد است که سبب تعالی و توسعه می‌شود، ادامه داد: اگر اعتقاد داریم که اقتصادی متکی به دولت باید به سمت بخش خصوصی هدایت شود، ما هم باید در این مورد گامی برداریم.

بنامولایی با اشاره به اینکه اگر پارلمان بخش خصوصی بتواند حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کرسی‌های مجلس را دست گیرد به معنای واقعی به اهداف خود نزدیک شده است، تصریح کرد: ما فعالان بخش خصوصی در کارها باید نگاه ملی داشته باشیم و اتاق‌های بازرگانی باید متحد با هم پیش روند.

وی با اشاره به فعالیت ۹۰۰شهرک صنعتی و ۹۰ هزار واحد صنعتی در کشور عنوان کرد: اگر قرار باشد که اقتصاد محور سیاست در کشور قرار دهیم، باید تفکراتی از جمله تولید بدون کارخانه را در کشور راه اندازی کنیم تا جایگزینی روحیه گداپروری در کشور شود.

بنامولایی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را در اختیار گروه‌های استارت آپی قرار دهیم، ادامه داد: اکنون کسب و کارهای نوین پایه ریزی شده است، درن تیجه ما فعالان بخش خصوصی هم باید از این فرصت استفاده کرده و تفکرات خود را پیاده سازی کنیم.

وی ادامه داد: باید برندسازی در کشور را با تکیه بر توانایی جوانان ایرانی رایج کرده و از این طریق اشتغال زایی در ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها ایجاد کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با این توضیح که کشورهای فارسی زبان و ترک با محوریت ایران، پاکستان و ترکیه باید اتحادی برقرار کرده و در راستای آن سهم ۷۰ درصدی بازار اوراسیا را با برنامه ریزی در دست گیرند، ادامه داد: تشکل‌های ما امروز باید نقش هدایت سرمایه را در کشور عهده دار شوند و هدفمند کار کنند.

بنامولایی گفت: امروزبه درستی به تعریف اقتصاد مقاومتی که تکیه بر داشته‌ها و ایجاد ارزش افزوده از آن است، توجهی نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید بررسی کنیم که امروز چرا از صادرات عقب مانده ایم ، توضیح داد: امروز در داخل کشور به اسم صادرات کیفیت‌ها را کاهش داده ایم، در عوض کالاها را گران می‌خریم و اینها ضعف‌هایی است که وجود دارد و باید در قالب فعالیت کلینیک و یا اورژانس کسب و کار این مسائل زیربنایی را بررسی کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز تصریح کرد: با متحد شدن اتاق‌های بازرگانی و هدفمند حاضر شدن آنها سبب می‌شویم که دولت، مجلسی‌ها و یا قوه قضاییه وارد میدان همکاری با بخش خصوصی شوند و برای فعالان این عرصه جایگاه ویژه ای قائل شوند.

بنامولایی با اشاره به اینکه در عوض گسترش واردات باید در راستای توسعه صادرات کار کنیم، توضیح داد: در اتاق‌های بازرگانی باید نگاه تحولی داشت، بخش خصوصی نشان داده است که حتی در شرایط سخت اقتصادی و تحریمی مقاومت آن از گذشته هم بیشتر می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست