درخشش کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز در معرفی توانمندی های استان در نمایشگاه بین المللی گردشگری

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز گفت: اتاق بازرگانی البرز تنها تشکل در میان اتاق های بازرگانی کشور بود که توانست مشارکت خوبی با مجموعه میراث فرهنگی استان در راستای معرفی ظرفیت های البرز در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی کشور برقرار کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شادی حاضری با اشاره به اینکه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی روز جمعه هشتم اسفندماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری از جمله وزیر میراث فرهنگی به کار خود پایان داد، اظهار داشت: کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز هم نخستین دوره حضور خود در این نمایشگاه را پشت سر گذاشت.

وی با تاکید بر همکاری کمیسیون گردشگری اتاق البرز با اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای برپایی پاویون گردشگری استان البرز گفت: در مدت ۴ روزه برگزاری این نمایشگاه مسئولان دولتی و فعالان بیشماری از بخش خصوصی از جمله اعضای اتاق های بازرگانی از غرفه البرز دیدن کردند.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به اهمیت بهره برداری از ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: رضایتمندی بازدیدکنندگان از غرفه گردشگری استان البرز گواه این مطلب است که خوشبختانه در این دوره از نمایشگاه به خوبی اطلاعات و دستاوردهای استان البرز در دو حوزه گردشگری و صنایع دستی معرفی شده است.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی البرز تنها تشکل در میان اتاق های بازرگانی سراسر کشور بود که توانست مشارکت خوبی با مجموعه میراث فرهنگی استان در راستای معرفی ظرفیت های البرز در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی کشور برقرار کند.

به گفته حاضری از نمونه کارهای شاخص انجام شده از سوی کمیسیون گردشگری اتاق البرز در این دوره از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی کشور پروژه نمایش آداب و رسوم اقوام مختلف بوده است که در راستای معرفی البرز به عنوان ایران کوچک انجام شده است.

حاضری با این توضیح که در غرفه البرز فرصتی هم برای معرفی ظرفیت های دفاتر گردشگری هم فراهم شد، گفت: این مهم وجه تمایز غرفه استان البرز از دیگر استان ها بوده است.

رئیس کمیته صنایع دستی اتاق ایران با اشاره به بازدیدب که به همراه معاون صنایع دستی استان تهران از غرفه های دیگر استان ها در نمایشگاه بین المللی گردشگری کشور داشته است، افزود: به دنبال پایه ریزی برگزاری نشست های مشترک با فعالان گردشگری و صنایع دستی دیگر استان ها هستیم.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز افزود: به یقین این نشست ها فصل تازه ای در برقراری تعامل بخش خصوصی با مدیران میراث فرهنگی خواهد بود؛ به عنوان نمونه قرار است که با همکاری اتاق بازرگانی و وزارت میراث فرهنگی در سال ۱۴۰۰ اقداماتی در راستای گسترش ارتباطات فرهنگی و تقویت زیرساخت های گردشگری و صنایع دستی در سطح استان های مختلف انجام شود.

به گفته حاضری در راستای تعامل کمیسیون های گردشگری اتاق های البرز و خراسان شمالی مقرر شد که مشترکا وبینارهایی را در بهار سال آتی برگزار کنند؛ در بحث صادرات محصولات صنایع دستی هم قرار است که کمیسیون گردشگری اتاق البرز همکاری های مشترکی را با کمیسیون گردشگری اتاق قزوین اجرایی کند.

وی بیان کرد: این نمایشگاه فرصتی شد تا فعالان بخش خصوصی از جمله اتاق های بازرگانی، دفاتر خدمات مسافرتی، هنرمندان صنایع‌دستی و بخش خصوصی استان و انجمن های تخصصی حوزه گردشگری بتوانند پتانسیل ها و قابلیت های به روز خود در سال های اخیر به ویژه در دوران همه گیری کرونا را به دیگران معرفی کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز در پایان با قدردانی از رئیس و دبیرکل اتاق، مدیرکل و معاونین گردشگری و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز در برپایی پاویون البرز در چهاردهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی کشور تاکید کرد: به یقین در سایه این تعاملات سازنده در آینده فصل تازه ای از حضور البرز در سطح نمایشگاه های بین المللی را رقم خواهیم زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست