رویداد کافه کارآفرینی در البرز برگزار شد/ تجلیل از رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز و فعالان حوزه کارآفرینی

رویداد کافه کار آفرینی با لزوم حمایت و کمک به حل مسائل تولید و تجلیل از فعالان حوزه کارآفرینی در کرج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، حسین فلاح نژاد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در رویداد کافه کارآفرینی که در واحد تولیدی – صنعتی نگارین گستر کیمیا در میدان استاندارد کرج و با حضور مسئولانی از اداره تعاون، اتاق بازرگانی البرز و انجمن تخصصی صنایع همگن شوینده، بهداشتی و آرایشی استان برگزار شد، بیان کرد: حدود ۴ دهه قبل بحث استخدام محوری در دو بخش دولتی و خصوصی برای خانواده ها بسیار حائز اهمیت بود و در آن زمان آن بهترین راه برای رسیدن به اشتغال می دانستند اما اکنون اینگونه نیست و باید به دنبال فرآیند جدید برای اشتغال و تولید باشیم.

وی ادامه داد: امروز فرصت‌های شغلی در حوزه کسب و کارهای استخدام محور کمتر شده است و از طرفی درآمدهای حاصل از اشتغال در این بخش هم آنقدرها برای جوانان جذاب نیست،به همین دلیل باید به دنبال راه‌های اشتغال زایی جدید باشیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به بالا بودن عدد اشتغال در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت در کشورهای پیشرفته دنیا گفت: دلیلش این است که به دنبال کارآفرینی و ایجاد کسب و کار برای هر فرد از جامعه حرکت کرده اند.

وی در ادامه از اهمیت تبدیل گفتمان کارآفرینی به یک هویت اجتماعی سخن گفت و افزود: یکی از لوازم کارآفرینی ایده پردازی و خلاقیت است و باید در راه آموزش این موارد با جامعه پیش رویم.

فلاح نژاد در مورد فعالیت‌های وزارت تعاون در راه ایجاد فرهنگ کارآفرینی و اشتغال خودساخته توسط افراد بالغ جامعه توضیح داد: یکی از این اقدامات فعالیت ۱۹ مرکز خدمات مشاوره کارآفرینی برای آماده سازی و گسترش کارآفرینی و پوشش مشکلات پیش روی کارآفرینان است، صدور مجوز برای ۴ مرکز شتاب دهنده و یک کافه کارآفرینی از دیگر اقدامات در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه هفته جهانی کار آفرینی فرصت خوبی است تا به بخش خصوصی کمک کنیم تا در این حوزه قدم های موثرتری بردارد، عنوان کرد: یکی از مشکلات حال حاضر کشور در بحث مسائل اجتماعی است و یکی از مهم ترین راه حل ها در این زمینه تربیت افراد کارآفرین است که به دنبال گسترش کار و ایده پردازی باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: کافه کارآفرینی فرصتی را فراهم می کند که افراد کارآفرین بتوانند در کنار تبادل افکار از تجربیات بزرگان این حوزه استفاده کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که رویداد کافه کارآفرینی به گفتمانی تبدیل شود که فرصت هم اندیشی ها برای کارآفرینی بیشتر شود‌ و افزود: البرز از استان های قدرتمند در حوزه کارآفرینی است و از لحاظ علمی و عملی در این حوزه نقش ملی دارد.

فلاح نژاد با اشاره به اینکه برای تقویت هرچه بیشتر کارآفرینی در کشور بخش دولتی در کنار بخش خصوصی حرکت می کند، گفت: حضور اتاق بازرگانی در این رویداد نشان می دهد که متولیان این مجموعه هم برای کارآفرینی اهمیت ویژه ای قائل هستند.

در ادامه مهدی کامکار رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن شوینده، بهداشتی و آرایشی استان البرز با بیان اینکه ما تمام هستی و زندگی خود را می گذاریم تا صنعت را سرپا نگه داریم ، گفت: در حوزه صنعت و کار آفرینی با مشکلات زیادی مانند صدور متعدد بخش نامه‌ها و آیین نامه‌های سد راه تولید مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه تورم را دولت‌ها رقم می زنند، افزود: به عنوان نمونه در جامعه باید برای کالاهای اساسی خانوارها مانند شکر، گوشت مرغ و دارو ارز ۴۲۰۰ تومانی تخییص یابد اما متاسفانه اینگونه نیست و نتیجه اش تورم های افسارگسیخته می شود.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن شوینده، بهداشتی و آرایشی استان البرز ادامه داد: باید برگزاری رویدادهایی مانند کافه کارآفرینی در کشور بسط و گسترش داده شده و مشکلات کارآفرینان در چنین رویدادهایی مطرح و منعکس شود.

وی با اشاره به اینکه ابزار و نیروی تولید از سوی صنعتگران وجود دارد، بیان کرد: اما باید جلوی دست اندازی ها در این مسیر گرفته شده و روحیه کار فعالان بخش خصوصی حفظ شود.

در بخش دیگری ماهرخ فلاحی عضو اتاق بازرگانی البرز و از بانوان موفق کارآفرین که در حوزه دامپروری فعالیت دارد، گفت: در سطح کشور با حضور ۱۳۸ بانوی کارآفرین موفق انجمن ملی زنان کارآفرینان کشور را تشکیل داده ایم.

عضو انجمن ملی زنان کارآفرین ایران با بیان اینکه در هر استانی حداقل ۲۰ بانوی کارآفرین را تربیت کرده ایم، افزود: اکنون صادرکنندگان و تولیدکنندگان قوی در حوزه های مختلف از جمله قارچ داریم و از آشنایی با بانوان موفق کارآفرین در البرز و دیگر نقاط کشور که اخیرا به این عرصه ورود کرده اند، استقبال می کنیم.

فلاحی با تاکید بر اهمیت گسترش مرزهای کارآفرینی از درون یک استان به سراسر کشور گفت: باید جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار در دل شهرها و روستاها را آموزش دهیم تا به کارآفرینی روی آورند.

لازم به توضیح است که در پایان برگزاری رویداد كافه كارآفرینی که توسط گروه توسعه نيوا يونيور و دنيای نقش ماندگار به ميزبانی شركت نگارين گستر كيميا و با حمایت شرکت های ترنج و شیرین آفرینان(برند مرداس) و توبان برگزار شد، از فعالان موثر در حوزه کارآفرینی از جمله شادی حاضری رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز با اهدای لوح سپاس از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست