آمادگی البرز برای تامین کالاهای مورد نیاز بنگلادش/تمجید سفیر بنگلادش از تولیدات استان البرز

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه این استان توانایی تامین برخی از محصولات مورد نیاز بنگلادش را دارد، گفت: البرز در زمینه تولیدات دارویی، صنایع غذایی و محصولات کشاورزی توانمندی های زیادی دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی در حاشیه حضور سفیر بنگلادش در ایران و بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صنعتی استان البرز از آمادگی اتاق البرز در راستای توسعه و گسترش روابط ایران و بنگلادش در عرصه‌های مختلف تولیدی و صنعتی سخن گفت.

رضایی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های دو کشور از طریق افزایش تعاملات میان بخش‌های خصوصی گفت: تقویت مراودات بانکی در این مورد نقش مهمی دارد.

وی در ادامه افزود: باید راه‌هایی برای تبادلات مالی بین دو کشور پیدا کنیم تا بتوانیم گردش پول و نقل و سرعت نقل و انتقال معاملات در این زمینه را افزایش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت افزایش سطح صادرات به کشور بنگلادش از تمایل کشورهای خارجی به اقلام مختلف خوراکی ایرانی از جمله پسته، زعفران، میوه خشک و یا دانه های روغنی سخن گفت و افزود: البرز در زمینه تولیدات دارویی، صنایع غذایی و محصولات کشاورزی توانمندی های زیادی دارد.

گوسال اعظم سارکار سفیر بنگلادش در ایران هم در این گفتگو با ابراز خرسندی از آشنایی با بخش‌هایی از تولید، صنعت و خدمات البرز که در نمایشگاه توانمندی های اتاق البرز نمایش داده شده است، اظهار داشت: در این نمایشگاه تنوع زیادی از محصولات تولیدی البرز وجود دارد، تولیدات با کیفیتی که برخی از آنها از برندهای کاملا شناخته شده هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تجاری و اقتصادی زیادی در راستای تعامل بنگلادش با البرز پایه ریزی خواهد شد، گفت: هر بخش اقتصادی در البرز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این نشان دهنده نقاط قوت تجاری و صنعتی این استان است.

سفیر بنگلادش در ایران در مورد نقشی که سفارت می‌تواند در راستای بهبود همکاری‌های میان این کشور و ایران ایفا کند، افزود: از طریق سفارت بنگلادش می‌توانیم زمینه بازدید هیات‌های تجاری ایرانی و همینطور بازدید و ملاقات‌های تجاری تخصصی میان دو طرف را فراهم کنیم.

وی بیان کرد:سفارت بنگلادش در ایران می‌تواند معرف خوبی برای معرفی فعالان اقتصادی ایرانی به تجار بنگلادشی و به تبع آن پایه ریزی سرمایه گذاری‌های مشترک با شرکت‌های ایرانی باشد، از طرفی شرکای تجاری مناسب را برای فعالان بخش خصوصی معرفی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست