با حضور شاخص کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز محقق شد؛ برپایی پاویون معرفی ظرفیت های البرز در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی

با حضور شاخص کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز، پاویون معرفی ظرفیت های البرز در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شادی حاضری پنجم اسفندماه  سال جاری در حاشیه نخستین روز آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی که با حضور دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان کشوری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد، اظهار داشت: در این نمایشگاه توانمندی های دو حوزه گردشگری و صنایع دستی استان های مختلف کشور نمایش داده شده است.

وی با بیان اینکه استان البرز هم در این دوره از نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی دارای یک پاویون اختصاصی است، افزود: بیش از ۳۰۰ مترمربع سطح عرصه فضای نمایشگاهی ویژه استان البرز است که در آن علاوه بر معرفی پتانسیل های گردشگری و عرضه محصولات صنایع دستی البرز، توانمندی های آژانس های مسافرتی و دفاتر گردشگری استان این استان هم به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه این نمایشگاه از امروز تا هشتم اسفندماه سال جاری و به مدت ۴ روز پذیرای حضور بازدیدکنندگان است، گفت: ساعات بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۷ عصر تعیین شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بازدید از این نمایشگاه برای عموم مردم آزاد است، عنوان کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای فعالان اقتصادی و دیگر علاقمندان به آشنایی با ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی نقاط مختلف ایران است تا با جاذبه های توریستی و ساخته های دست هنرمندان توانمند کشورمان که تاکنون بخشی از آن ناشناخته مانده از نزدیک آشنا شوند.

حاضری با اشاره به اینکه در عرصه نمایشگاهی ویژه معرفی ظرفیت های استان البرز بخشی از غرغه چیدمان شده توسط کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز به نمایش لباس های محلی اقوام ایرانی اختصاص داده شده، عنوان کرد: البرز رنگین کمان اقوام است و ما آن را در قالب نماد استان نمایش داده ایم که این اقدام در نخستین روز نمایشگاه با استقبال خوب مسئولان دولتی و خصوصی مواجه شد.

به گفته حاضری استانی مانند البرز به دلیل تنوع قومیتی به ایران کوچک شهرت دارد و این مهم یک مزیت برای استان است که اکنون بخش هایی از آن در قالب فضای نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به بازدیدکنندگان معرفی می شود.

وی تاکید کرد: فعالان دو حوزه گردشگری و صنایع دستی البرز در این نمایشگاه حضوری موفق و شاخص در میان استان های کشور دارند و در این راستا کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز هم با تکیه بر تجربیات پیشین خود در برگزاری نمایشگاه های تخصصی درسطح البرز و تهران حضوری موفق در این عرصه داشته است.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در ادامه اظهار امیدواری کرد که با توجه به درگیری جامعه با ویروس کرونا و تاثیراث اقتصادی که این بیماری بر بخش های مختلف داشته است، در آینده ای نزدیک شاهد بهبود شرایط گردشگری و صنایع وابسته به آن و همچنین بهبود فعالیت های هنرمندان های عرصه صنایع دستی باشیم و در این رابطه بتوانیم از تعامل دولتمردان در راستای حمایت از فعالان بخش خصوصی بهره مند شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست