تمجید رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز از ظرفیت‌های صنایع دستی قزوین

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز از ظرفیتهای صنایع دستی استان قزوین تمجید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شادی حاضری در جریان سفر یکروزه به استان قزوین که با همراهی مدیر کل میراث فرهنگی قزوین و جمعی از اعضای کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز همراه بود، در بازدید از کاروانسرای سعدالسلطنه که بنایی باقیمانده از عهد قاجار است، اظهار داشت: این مجموعه در هسته تاریخی شهر قروین بنا شده و به نوعی مرکز ثقل امروزه این شهر به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: در این کاروانسرا که مشتمل بر ۲۳۰ حجره است و در عرصه ای ۶۰۲ هکتاری احداث شده، هنرمندان صنایع دستی زیادی حضور دارند که هر کدام در یک غرفه به صورت تخصصی به بحث تولید مشغول هستند.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به وجود جاذبه های تاریخی جذاب و دیدنی قابل توجه در قزوین گفت: قزوین و البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت و از سویی شاهراه مواصلاتی بودن چندین استان کشور از ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری تورهای گردشگری مشترک داخلی و خارجی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی البرز و قزوین افزود: با توجه به شیوع کرونا و به تعویق افتادن بسیاری از برنامه‌های گردشگری از اکنون باید برنامه ریزی کرد تا در قالب راه اندازی تورهای مشترک، دو استان البرز و قزوین به دو مقصد مهم برای گرشگران تبدیل شود.

حاضری در بخش دیگری با بیان اینکه در سفر به قزوین فرصتی فراهم شد تا بازدیدی هم از یک کارخانه تولید کننده انواع ظروف کریستال در شهرک صنعتی لیا داشته باشند، افزود: کیفیت محصولات این واحد تولیدی با ظروف کریستال ساخت کشور چک برابری می کند.

وی ادامه داد: در ساخت این ظروف کریستال تولید داخل علاوه بر توجه به دوام و کیفیت کار به زیبایی محصولات هم پرداخته شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز اظهار امیدواری کرد که با توجه به وجود هنرهای دستی متنوع در کشور از جمله البرز به رشد و تعالی این صنعت نگاه ویژه ای شود.

   

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست