نخستین رویداد استارت آپی در حوزه صنعت ساختمان و بتن در البرز برگزار شد

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری”پول و بانک” و توسعه خدمات اتاق بازرگانی استان البرز از برگزاری نخستین رویداد ارائه ایده‌های استاراتاپی در حوزه صنعت ساختمان و بتن در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شاهین ظهوری در حاشیه برگزاری رویداد مرکز نوآوری صنعت ساختمان و فرآورده‌های بتنی شرکت آپتوس ایران که با حضور رئیس پارک علم و فناوری البرز، رئیس انجمن شرکت‌های دانش بینان استان و جمعی از اعضای صندوق پژوهش و فناوری البرز برگزار شد ، اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد، توسعه چنین رویدادهایی در سطح استان است و صندوق پژوهش و فناوری استان هم به دنبال تحقق این مهم است.

وی در ادامه گفت: امسال این رویداد استان در صنعت ساختمان انجام شده است، امیدواریم روزی فرا رسد که در دیگر رسته‌های تولیدی از جمله صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی هم چنین رویدادهایی برگزار شود.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری پول و بانک و توسعه خدمات اتاق بازرگانی استان البرز، گفت: این رویدادها در واقع عرصه ای برای جوانان است تا در قالب آن صاحبان ایده‌های نو شرکت ها و یا تیم های هدایت شده از طریق پارک علم و فناوری، طرح‌های خود را به صاحبان صنعت استان ارائه دهند.

وی اظهار امیدواری کرد که خلاء میان صنعت و دانشگاه در راستای زیست بوم علم و فناوری کوچک تر شود.

ظهوری افزود: در مرکز نوآوری شرکت آپتوس ایران با برگزاری چنین رویدادهایی تلاش می‌شود که جوانان بیشتر به حضور درعرصه فعالیت‌های استارت آپی و دانش بینان و طرح ایده‌های نو و خلاق تشویق شوند.

وی با تاکید بر اینکه محور فعالیت‌های مرکز نوآوری آپتوس بررسی محصولات تولیدی در حوزه ساختمان و محصولات ساختمانی است، گفت : البرز جزو استان‌های غنی در تولید بتن است و تولیدکنندگان بسیار شاخصی در این زمینه در استان فعالیت دارند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز، افزود: در این رویداد ۱۰ ایده توسط شرکت کنندگان به صورت حضوری و یا آنلاین ارائه شد و در نهایت با امتیازدهی هیات داوران ۳ ایده و طرح برتر مشخص شدند.

وی با اشاره به اینکه سه ایده منتخب و برگزیده این رویداد در مرحله بعدی توسط شورای فناوری پارک علم و فناوری استان مهر تایید را دریافت خواهند کرد، افزود: در ادامه توسط صندوق پژوهش و فناوری استان البرز و یا سرمایه گذارانی که تمایل به حمایت مالی این ایده ها دارند، اقدامات لازم برای پشتیبانی از طرح های برگزیده را انجام خواهند داد.

در بخش دیگری سعید بزرگمهر مدیر تحقیق و توسعه شرکت آپتوس ایران هم با اشاره به اینکه رویداد مذکور در این مجموعه در حوزه صنعت ساختمان برگزار شده است، افزود: در این رویداد تیم‌های شرکت کننده دارای ایده نو و خلاق در حوزه صنعت ساختمان از جمله تکنولوژی‌های بتن به ارائه طرح‌های خود پرداختند و سه طرح به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی ادامه داد: رتبه نخست این رویداد از آن ایده خانه‌های آرمانی شرکت آپتوس شد که بر اساس طرح ارائه شده قطعات پیش ساخته بتنی به یکدیگر متصل شده و تشکیل یک خانه را می دهند.

بزرگمهر با اشاره به اینکه رتبه دوم این رویداد از آن شرکت یابان شد، افزود: ایده ارائه شده توسط این شرکت مربوط به راه اندازی یک سامانه فروش و خدمات آنلاین یا همان اپلیکیشن جامع ساختمان بوده است.

وی تاکید کرد: سومین طرح برگزیده هم توسط شرکت ایساتیس صدرا ارائه شد که بر اساس ایده آن طراحی و ساخت ملات چند منظوره نوین ساختمانی یا همان ملات جایگزین گچ و خاک برای استفاده درسطوح مختلف از جمله کف استخر و سرویس‌های بهداشتی مدنظر قرار داده شد.

در این رویداد بر اساس فرصتی که برای ارائه طرح ها به ۱۰ تیم شرکت کننده داده شد، شرکت اکسون با ایده مبلمان بتنی شهری بر پایه بتن “جی- اف- آر- سی”، شرکت آپتوس با ایده های طراحی و ساخت قطعات بتنی حاوی نانو گرافن و ایده قطعات بتنی نما حاوی الیاف شیشه و راحت تمیز شونده با استفاده از ذرات نانو به ارائه طرح های خود پرداختند.

در بخش دیگری از این رویداد ، شرکت توسعه فناور نانو با ایده نرم افزار توسعه یافته مدیریت ارتباط با مشتریان در صنعت ساختمان(XRM) به ارائه طرح خود پرداخت و ایده تولید پوکه صنعتی پوزولانی هم توسط یک تیم شرکت کننده از خراسان شمالی ارائه شد.

در ادامه ایده خشت بازیافتی هم در این رویداد ارائه شد که در قالب آن اطلاعاتی در مورد تولید آجر سه بعدی ترکیبی از پلیمر و بازیافت نخاله‌های ساختمانی، تولید ریز دانه‌های غیر معدنی از فرآوری نخاله ساختمانی و فرآوری نخاله‌های ساختمانی برای کشت و کشاورزی و بازگشت مجدد به دامنه طبیعت بیان شد.

در میان تیم‌های شرکت کننده در این رویداد، تیم مهر آویز کویر هم با ارائه ایده خانه‌های پیش ساخته یا سازه‌های پوسته ای هایتک مقاوم در برابر زلزله حضور یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست