اختتامیه جشنواره امیرکبیر ۲۰ دی در اتاق بازرگانی البرز برگزار می شود

برگزیدگان نخستین دوره جشنواره ملی امیرکبیر که شامل پایان نامه ها و طرح های کاربردی دانشگاهی است، روز شنبه بیستم دیماه سال جاری طی مراسمی در اتاق بازرگانی البرز معرفی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر که مشتمل بر رقابت طرح ها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کارفرما محور بوده است، اظهار کرد: اتاق بازرگانی نیازهای موجود در عرصه تولید و صنعت را به خوبی می داند و آن را موشکافی کرده است؛ در نتیجه در کنار جهاد دانشگاهی استان، وارد عرصه برگزاری این رویداد مهم شده است.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی البرز به عنوان نماینده بخش خصوصی در کنار حوزه های دانشگاهی، علمی و فناورانه فعالیت می کند تا به کمک آنها مقدمات برگزاری رویدادهای ملی مهمی همانند جشنواره امیرکبیر فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با این توضیح که سامانه ای طراحی شد تا اطلاعات پایان نامه ها، طرح ها و رساله های ارسالی به جشنواره در آنجا بارگذاری شود، بیان کرد: به یقین با این بانک اطلاعاتی تهیه شده، بعد از برگزاری جشنواره امیرکبیر در آینده نیز امکان برنامه ریزی برای رویدادهایی را خواهیم داشت که به شکل تخصصی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی در برگزاری رویدادهای شتاب دهنده نقش مهمی خواهد داشت، افزود: تکمیل فرآیند کار مجموعه های دانش بنیان و استارتاپی، به یقین زمینه ساز تولید محصولات جدید در داخل کشوراست.

رضایی توضیح داد: شناسایی نیاز فعالان بخش صنعت و برقراری ارتباط میان آنها و دانشگاهیان برای رفع این مشکلات، از اهداف مهمی است که اتاق بازرگانی در قالب برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر به دنبال پیاده سازی آن است.

وی تاکید کرد: امیدواریم عرصه های رقابتی در جشنواره ملی امیرکبیر میان رساله ها و پایان نامه ها گسترده تر شود و در این میان شاهد حضور بیشتر و موثرتر صاحبان ایده ای باشیم که توانسته اند مشکلی از جامعه را حل کنند، طرح هایشان تبدیل به محصول شده و یا موفق شده اند که مقدمات ایجاد شرکت های دانش بینان در کشور را فراهم کرده وبه تولیدات دانش بنیان دست یایند.

در بخش دیگری از این گفت و گو، محمد نبیونی رئيس بنیاد نخبگان استان البرز نیز در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر بیان کرد: این جشنواره که رویدادی مهم و در سطح ملی است، امسال برای نخستین مرتبه است که در البرز  برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح ملی مجموعه هایی از جمله دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه تهران، پژوهشگاه مواد و انرژی، بنیاد ملی نخبگان، اتاق های بازرگانی سراسر کشور، موسسه تحقیقات علوم دامی و موسسه سرم سازی رازی از حامیان علمی برگزاری این جشنواره هستند.

رئيس بنیاد نخبگان استان البرز در توضیح هدف برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر گفت: در قالب برگزاری این جشنواره، اطلاعات پایان نامه ها و رساله های دانشجویی ثبت شده است که تا پایان شهریورماه امسال از آنها دفاع شده است، این پایان نامه ها کاربردی بوده و در راستای رفع نیاز یک مجموعه کار کرده اند و از سوی آن نیز حمایت مالی شده اند.

وی با اشاره به اینکه در نخستین سال برگزاری جشنواره امیرکبیر در البرز استقبال خوبی در استان از این رویداد شده است، ادامه داد: در این دوره بیش از ۱۰۰ مورد پایان نامه و رساله دکتری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

نبیونی افزود: پایان نامه ها و رساله های ارسالی به دبیرخانه جشنواره امیرکبیر استان البرز در ۵ گروه هنر، دامپزشکی،علوم پایه، علوم انسانی و فنی و مهندسی به رقابت پرداختند و در روز بیستم دیماه سال جاری همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره نتایج این رقابت ها اعلام خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه در قالب برگزاری جشنواره امیرکبیر ایجاد محیطی تحت نظارت کارفرمایان برای حمایت ازطرح ها، رساله ها و پایان نامه های دانشجویی دنبال شده است، عنوان کرد: ازسویی دیگر فضای تعامل صنعت و دانشگاه و فراهم کردن زمینه ارتباط دانشگاه با جامعه نیز در سایه برگزاری این جشنواره مورد توجه بوده است.

رئيس بنیاد نخبگان استان البرز گفت: علاوه بر ارتباط صنعت با دانشگاه، دیگرشاخه ها از جمله علوم انسانی، مدیریت شهری و یا مسائل زیست محیطی در مجموعه هایی مانند استانداری، فرمانداری، شهرداری، صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، بخش خصوصی یا پژوهشگاه نیز نیاز دارند تا با دانشگاه تعامل بیشتری داشته باشند؛ در نتیجه عرصه رقابتی که جشنواره امیرکبیر فراهم کرده است، ما را در نیل به این هدف نزدیکتر می کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال های با تعداد بیشتری از پایان نامه ها و رساله های دانشجویی ارسالی به دبیرخانه جشنواره امیرکبیر مواجه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست