اعتراض نماینده مجلس به قطعی برق صنایع استان البرز/ شهرک‌های صنعتی نباید با خاموشی مواجه شوند

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قطعی برق صنایع، گفت: شهرک‌های صنعتی نباید با خاموشی مواجه شوند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، علی حدادی در جلسه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز که با موضوع تامین زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی دارویی شهرستان ساوجبلاغ،برگزار شد، اظهار داشت : برنامه ریزی برای منطقه ویژه اقتصادی دارویی استان باید بلند مدت و با هدف توسعه باید باشد.

وی افزود: از اکنون باید به فکر فازهای توسعه این منطقه بود تا بعدها مصوبه ای مانع از پیشرفت آن نشود.

حدادی با این توضیح که بعد از منطقه ویژه اقتصادی پیام ایجاد این هاب دارویی در ساوجبلاغ به عنوان منطقه اقتصادی یک فرصت ویژه برای البرز است، بیان کرد: مباحثی مانند تعیین حریم این منطقه، تامین زیرساخت‌ها از جمله برق و پیش بینی افزایش مسیرهای دسترسی برای ابن منطقه حائز اهمیت است.

نماینده  مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه تولید داخل از جمله اهداف فعالیت منطقه ویژه اقتصادی دارویی در البرز است، عنوان کرد: در استان البرز ظرفیت‌هایی مانند تولید سیمان در کارخانه آبیک را داریم که در سطح ملی تولیدات آن تاثیرگذار است و نباید چرخه فعالیت این کارخانه ها متوقف شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش شیفت کاری در برخی صنایع برای جبران کسری تولید ناشی از خاموشی های چند ساعته برق بیان کرد: شهرک های صنعتی استان نباید با خاموشی آن هم در سال مزین به تولید و مانع زدایی ها مواجه شوند.

حدادی با تاکید بر اینکه نگاه دولت به البرز در بخش های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، گردشگری و دیگر زمینه‌ها باید ویژه باشد، گفت: دلیلش وجود ظرفیت‌های ویژه در البرز است، از طرفی با توجه به‌ اینکه بخشی از آب شرب تهران از سدهای البرز تامین می شود نباید برای تامین زیرساخت‌های استان از جمله دریافت حق آبه چشم به پایتخت بدوزیم.

وی با اشاره به اینکه نیازهای تولیدی و صنعتی و کشاورزی البرز باید مرتفع شود، گفت: تامین زیرساخت‌ها مانند حفر چاه‌های آب و برق رسانی به اراضی و باغات کشاورزی مهم است، برخی باغات استان در حال از بین رفتن است و تبدیل به ویلا می‌شود.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد با اشاره به ضرورت توجه به تغذیه مصنوعی در بحث آبرسانی گفت: این مسئله در راستای تامین آب برای اراضی کشاورزی مهم است.

وی با این توضیح که منابع درآمدی در البرز بیش‌ از ۳ هزار میلیارد تومان است، افزود : اما تنها حدود ۳۰ درصد آن به استان تخصیص داده می شود، در حالی که از بخش های مختلف از جمله تولید استان مالیات زیادی اخذ می شود که باید به البرز باز گردد، تغییر کاربری ها هم از دیگر مشکلات موجود در البرز به ویژه نقاط روستایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست