تقدیر استاندار از اقدام اتاق بازرگانی البرز در برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری/ در بدنه کارشناسی و مدیریتی اتاق بازرگانی البرز تیمی قوی شکل گرفته است

استاندار البرز با بیان اینکه در بدنه کارشناسی اتاق بازرگانی استان و مدیران آن تیم قوی و منسجم شکل گرفته است، گفت: اقدام اتاق بازرگانی البرز در برگزاری نمایشگاه مشترک با قزوین ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، عزیزالله شهبازی بعد از ظهر روز پنجشنبه در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و گردشگری استان‌های البرز و قزوین در پارک ایران کوچک کرج و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز فرصتی دست داد تا از تلاشی که مسئولان اتاق بازرگانی البرز در راستای تبیین استفاده از فرصت‌های گردشگری و صنایع دستی البرز در پارک ایران کوچک فراهم کرده بودند، بازدیدی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه توسط استان‌های البرز و قزوین کاری بزرگ و ارزشمند است ، گفت: در قالب ۱۰۰ غرفه تعداد زیادی از هنرمندان، صنعتگران و تولید کنندگان صنایع دستی
به ویژه افرادی که در بحث مشاغل خانگی در این زمینه به تولید انبوه رسیده بودند، در نمایشگاه حضور دارند.

استاندار البرز بیان کرد: امروز دومین روز برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و گردشگری استان‌های البرز و قزوین است و تا فردا شب در پارک ایران کوچک که در آن مجموعه ای از آثار و شاخصه‌های استان‌ها و اقوام مختلف نمایش داده شده است، این نمایشگاه دایر است.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه می تواند شروعی برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های گروهی و محصولات صنایع دستی و عرضه تولیدات البرز در این زمینه باشیم.

شهبازی با تشکر از اتاق بازرگانی البرز، میراث فرهنگی استان و شهرداری کرج در فراهم کردن شرایط برگزاری این نمایشگاه گفت: این اقدامات تاثیر بسیار بالایی در تقویت مجموعه‌ها و ساختارهای مردم نهاد و اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه انتظار می رود در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی های بیشتری برای فرصت‌های مغفول مانده البرز در زمینه صنایع دستی،مشاغل خانگی و فرصت‌های تاریخی استان انجام شود، افزود: آثار تاریخی مهمی از جمله تپه باستانی ازبکی که بخشی از تاریخ مهم گذشته ایران را نشان می دهد در البرز قرار دارد و ماموریت های در راستای پاسداری از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری در البرز زیاد است.

استاندار البرز توضیح داد: با معاونت اقتصادی استانداری و مدیرکل میراث فرهنگی استان گفتگوهایی داشته ایم که اقدامات مهم و اثرگذار در راستای حمایت از صنایع دستی و عرضه تولیدات این عرصه در استان فراهم شود، سیاست گذاری دولت سیزدهم نیز به سمت استفاده بیشتر از درآمدی حاصل از تولیدات صنایع دستی و گردشگری است.

وی در بخش دیگری در مورد حضور قدرتمند و فعال اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی و مشاغل مرتبط به گردشگری بیان کرد: در اتاق بازرگانی جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز نیز برگزار می شود و پشتکار آنها در بخش صنعت را دیده ایم اما علاقمندی مسئولان این نهاد بخش خصوصی به صنایع دستی و گردشگری فراتر از انتظارمان بود.

شهبازی با اشاره به اینکه در بدنه کارشناسی و مدیریتی اتاق بازرگانی البرز تیم قوی شکل گرفته است ، عنوان کرد: از صنف‌های مختلف نمایندگان قوی در این مجموعه حضور دارند و رئیس جوان اتاق بازرگانی البرز و دیگر مسئولان این پارلمان بخش خصوصی همکی فعال و پرانرژی هستند.

وی با بیان اينکه تلاش‌های اتاق بازرگانی البرز موجب شده است که صادرات البرز نسبت به متوسط کشوری تفاوت معناداری داشته باشد، افزود: در حالی که برخی استان‌ها رشد منفی صادرات را تجربه کرده اند، آمار صادرات البرز بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

استاندار البرز بیان کرد: در بحث اشتغال علیرغم مهاجر پذیر بودن البرز و ورود سالانه ۹۰ هزار جمعیت مهاجر به این استان در سه سال گذشته بیش از ۵.۶ درصد نرخ بیکاری البرز کاهش داشته است و بعد از گذشته یک دهه از استان شدن البرز اکنون توانسته ایم در عدد نرخ بیکاری از متوسط کشوری که ۹.۶ درصد است عبور کرده و به ۹.۱ درصد برسیم.

وی ادامه داد: در قیاس آمار تابستان امسال با مدت مشابه سال ۹۹ حدود ۳.۳ درصد نرخ بیکاری استان البرز کاهش داشته است و این نشان می دهد که متولی اصلی در حمایت از تولید و اشتغال در استان که اتاق بازرگانی البرز است با همکاری مدیران استانی فعالیت چشم گیر داشته و موجب شده است که نرخ بیکاری البرز کاهش یابد و در کنار آن عدد مشارکت‌های اقتصادی در این استان علیرغم مهاجر پذیر بودن بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست