انجمن نساجی استان البرز به عنوان دبیر دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک ایران انتخاب شد

با برگزاری انتخاباتی، انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز به مدت یکسال به عنوان دبیر دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک ایران انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، یداله مالمیر روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری شانزدهمین جلسه دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک ایران که به صورت حضوری و مجازی با حضور فعالان این عرصه از استان های مختلف کشور و به میزبانی انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز در محل اتاق بازرگانی این استان در مهرشهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: طبق آئین نامه جدید دبیرخانه تشکل های نساجی و پوشاک ایران مصوب شد که سالانه یکی از انجمن ها و اتحادیه های فعال در این دبیرخانه با رای اکثریت آراء به عنوان دبیر دبیرخانه مذکور انتخاب شود.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک ایران دو تشکل از استان تهران به همراه انجمن نساجی، پوشاک و چرم البرز به عنوان کاندید حضور داشتند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: با توجه به انتخابات برگزار شده در جلسه امروز، خوشبختانه انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز موفق شد که برای یک سال عهده دار دبیری دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک کشور شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع قاچاق کالا که امروز ضربه سنگینی به پوشاک و نساجی کشور وارد می کند، گفت: قاچاق کالا سالانه موجب خروج ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز از کشور است و از طرفی با ورود حجم بالایی از کالاهای خارجی از جمله پوشاک غیر ایرانی موجب ضربه به تولید داخل است.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز با بیان اینکه واردات و قاچاق کالا با کند کردن تولید داخلی موجب از بین رفتن سطح اشتغال جامعه است، افزود: این اتفاقات ناخوشایند متاسفانه بسیاری از کارخانجات نساجی کشور را به مرز تعطیلی کشانده است.

وی تاکید کرد: اگر همچنان مرزها را باز بگذاریم و تدبیری برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور نداشته باشیم، در آینده دچار مشکل می شویم و به مرور شاهد تعطیلی حجم بیشتری از کارخانجات نساجی ایران خواهیم بود.

مالمیر در مورد واردات پوشاک تاناکورا یا لباس های دست دوم به کشور بیان کرد: متاسفانه هیچ نظارتی در این مورد نیست و این امر سلامت مردم را تهدید می کند.

وی در مورد اهمیت راه اندازی شهرک تخصصی نساجی در البرز گفت: از ۹ سال پیش اعلام کرده ایم که رشد صنعت نساجی البرز مستلزم ایجاد شهرک تخصصی در این زمینه است، با شروع فعالیت آن آماده ایجاد ۳۰ هزار شغل در البرز خواهیم بود.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز در مورد رقم سرمایه گذاری شهرک تخصصی نساجی این استان توضیح داد: سرمایه گذاری ریالی حاصل از آن بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان و رقم سرمایه گذاری خارجی آن نیز بیش از یک میلیون یورو است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری در خصوص راه اندازی شهرک نساجی البرز است، گفت: امید داریم که بخش دولتی همپای ما برای راه اندازی این شهرک تخصصی حرکت کند.

مالمیر با اشاره به ظرفیت های خوب اقتصادی در البرز از جمله فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام عنوان کرد: با توجه به‌ پتانسیل های البرز، طبق مصوبه وزارت صمت مقرر شده شد که از میان ۵ استان نخستین شهرک تخصصی نساجی در البرز ایجاد شود، ما این آمادگی را داریم که فعالان نساجی از استان هایی مانند تهران و قزوین که در مجاورت البرز هستند، در این شهرک فعالیت کنند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه گفت: البرز می تواند به قطب صنعت نساجی و پوشاک کشور تبدیل شود، مزیت راه اندازی شهرک تخصصی نساجی در البرز، ایجاد سهم بالای اشتغال در استان است، همچنین در زمینه مراودات مالی و گسترش سطح ارتباطات میان البرز و استان های همجوار نیز شروع فعالیت این شهرک تخصصی بسیار موثر است.

وی در ادامه تشریح کرد: یک هدف مهم دیگر از ایجاد شهرک تخصصی نساجی در البرز، تمرکز بر صادرات و برقراری تعامل بیشتر با کشورهای همسایه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست