دبیرکل اتاق بازرگانی البرز: برنامه ریزی صحیح برای رونق کسب و کار در کشور تدوین شود

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز با اشاره به ضرورت تدوین برنامه ریزی صحیح برای رونق کسب و کار در کشور گفت: حمایت های مالی و آموزش های موثر برای توسعه و رونق کسب و کار ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، سید فراز جبلی در رویداد کافه کارآفرینی که در واحد تولیدی – صنعتی نگارین گستر کیمیا در میدان استاندارد کرج برگزار شد، بیان کرد: در بحث کارآفرینی حمایت های مالی از کارآفرینان و آموزش های موثر در این حوزه اهمیت زیادی دارد و متاسفانه گاهی علیرغم این کمبودها و عدم تلاش برای رفع آن جامعه را به سمت فعالیتهای مذکور سوق می دهیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از گروه‌های استارتاپی کشور متاسفانه تنها مدت کوتاهی می توانند ایستایی و دوام داشته باشند، گفت: دلیلش این است که تعداد ایده‌های مورد پذیرش و حمایت در بحث کارآفرینی بیشتر از تعداد گروه‌های استارتاپی و شتاب دهنده‌های موجود است.

دبیرکل اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه فضای کسب و کار در کشورمان دارای مشکل است و بیش از دو سال است که برنامه ریزی صحیحی در این حوزه وجود ندارد، گفت: متاسفانه سالیان متوالی است که با تورم بالا در کشور مواجه ایم، با این شرایط خیلی از کسب و کارها نمی توانند تداوم فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: فضای اقتصاد کلان در کشور به یک کلاف سر درگم تبدیل شده است و کشورمان نیاز به اصلاحات اساسی در این بخش مهم دارد.

جبلی با اشاره به اهمیت بیان ایده‌ها و راه حل ها از سوی فعالان بخش خصوصی برای حل مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: وقتی فقط از طرح مشکل بگوییم اما راه حلی برای رفع آن و یا پیشنهاداتی در راستای پیش بینی اقتصاد کشور در ۱۰ سال دیگر ارائه ندهیم، تاثیری در بهبود شرایط موجود حاصل نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست