اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای یارانه سوخت پروازهای کارگو/پیگیری مسئله ایستایی کشنده های وارداتی در گمرکات کشور

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت از اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای یارانه سوخت صادراتی خبر داد و افزود: مسئله ایستایی کشنده های وارداتی در گمرکات کشور پیگیری می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، محمود بازاری در حاشیه یک نشست تخصصی ویژه بررسی مشکلات صادرکنندگان حوزه کشاورزی که در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، در مورد آخرین اقداماتی که در بحث تامین سوخت پروازهای کارگو ویژه صادرات محصولات کشاورزی کشور انجام شده است، بیان کرد: در بند(م) تبصره یک قانون بودجه سال جاری به دولت تکلیف شده است که نسبت به تخصیص یارانه سوخت پروازهای کارگو حمل محصولات صادراتی از جمله محصولات کشاورزی به بازارهای هدف اقدام کند و اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی بدین منظور شده است.

وی افزود : یارانه تخصیصی به پروازهای کارگو کمک بسیاری خوبی در راستای کاهش هزینه‌های حمل کالاهای صادراتی کشاورزی از طریق حمل هوایی خواهد بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه در بخش یارانه سوخت تاکنون جلسات مختلفی برگزار شده است ، بیان کرد: در حال حاضر به صورت ویژه پروازهای کارگو اختصاصی برای صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای هدف در حوزه خلیح فارس و یا کشورهایی مانند روسیه نداریم، در نتیجه باید در این مورد با دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی هماهنگی هایی انجام شود تا مسیر این پروازها هموار شود.

وی در بخش دیگری در مورد مشکلات صادرکنندکان در بحث معطلی بیش از ۸ ماهه کشنده‌های وارداتی در گمرکات کشور گفت: بحث استفاده از کشنده‌های وارداتی در راستای سیاست‌های نوسازی ناوگان داخلی بوده است که در سنوات قبل با همکاری وزارت های صمت، جهاد کشاورزی ، راه و همچنین بانک مرکزی دنبال و نهایی شد و دستورالعمل‌ها و عملیات اجرایی آن آن از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در حال پیگیری است.

بازاری افزود: در کمیسیون ماده یک سازمان توسعه تجارت هم هر گونه همکاری در مورد تسهیل در روند واردات کشنده‌های خریداری شده را دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: به لحاظ موضوع برررسی استانداردسازی این ماشین آلات و همچنین اعمال سیاست حمایت از تولیدات داخلی این کشنده‌های وارداتی هنوز در گمرکات مانده است ، اما برای کمک به توسعه ناوگان داخلی حمل و نقل زمینی ویژه حمل کالاهای صادراتی باید مشکل ورود این کشنده‌ها به کشور هرچه زودتر حل و فصل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست