نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز: رایزن های اقتصادی از میان فعالان عرصه تولید و صنعت انتخاب شوند

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز در دیدار با هیاتی از وزارت امور خارجه گفت: رایزن های اقتصادی در سفارتخانه ها از میان اعضای اتاق بازرگانی و سایر فعالان عرصه تولید و صنعت انتخاب شوند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، یداله مالمیر درحاشیه سفر نیمروزی هیاتی از معاونت دیپلماسی وزارت امور خارجه به البرز در تشریح موقعیت استراتژیک این استان به دلیل شاهراه مواصلاتی ۱۳ استان کشور افزود: یک ظرفیت مهم برای البرز محور عبوری آزادراه غدیر در این استان است، به یقین استفاده از ظرفیت این محورآزادراهی که تکمیل‌کننده کریدور شمال به جنوب است، نقش مهمی در رونق اقتصادی این استان دارد.

مالمیر با اشاره به امکانات ریلی، جاده ای و هوایی البرز از جمله فرودگاه بین المللی پیام به منظور توسعه مراودات تجاری خارجی گفت: در حال حاضر به دلیل استقرار منطقه ویژه اقتصادی درمجاورت فرودگاه پیام ظرفیت های ویژه ای برای گسترش تعاملات خارجی وجود دارد.

وی در خصوص انتظارات اتاق بازرگانی های بازرگانی از این وزارتخانه اظهار کرد: رایزن های اقتصادی در سفارتخانه ها از میان اعضای اتاق بازرگانی و سایر فعالان عرصه تولید و صنعت انتخاب شوند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به طرح یک درخواست مهم دیگر متولیان بخش خصوصی البرز از مسئولان وزارت امور خارجه گفت: برنامه‌ریزی سفر هیات های تجاری برای بازدید از توانمندی‌های اقتصادی یک منطقه مشتمل بر بخش های مختلف تولیدی و صنعتی به نقاط مختلف کشور باید بر اساس سنجش ظرفیت های آن استان باشد.

وی در ادامه گفت: استان البرز ظرفیت های ویژه ای در بخش‌های اقتصادی مانند صنایع دارویی، غذایی، نساجی، قطعات خودرو و یا حوزه کشاورزی دارد، انتظار ما این است که مسئولان وزارت امور خارجه در هماهنگی حضور هیات های تجاری به این مسئله دقت کنند که هیات های مربوطه به صورت تخصصی و با توجه به ظرفیت های هر استان انتخاب شوند تا ملاقات با آنها به نتایج مثبت در توسعه مراودات خارجی ختم شود.

مالمیر با تاکید بر اهمیت مشاوره گرفتن از بخش خصوصی در تصمیمات دولتی گفت: اگر در مسائل اقتصادی از نقطه نظرات فعالان این عرصه از جمله اتاق های بازرگانی استفاده شود، به یقین پیشنهادات سازنده تری ارائه خواهد شد.

وی در بخش دیگری خواستار ارتباط مستقیم و بدون واسطه مسئولان وزرارت امور خارجه با اتاق های بازرگانی شد و افزود: نیاز است که با سنجش ظرفیت های هر استان، این امکان فراهم شود که سفرا از نزدیک با توانمندی های شهرهای مختلف کشور آشنا شوند و در این راه می توانند از مشورت اتاق های بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی استفاده کنند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در تشریح ظرفیت های این مجموعه از جمله نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی و صنعتی گفت: در نمایشگاه اتاق بازرگانی البرز فرصتی ایجاد شده است که بخشی از تولیدات البرز در زمینه های مختلف از جمله صنایع دارویی، غذایی، پلاستیک، پوشاک، صنایع دستی، آرایشی و بهداشتی و دیگر موارد به بازدیدکنندگان از جمله هیات های تجاری معرفی شود.

وی افزود: در استودیو فاتح اتاق بازرگانی البرز نیز با ضبط برنامه های رادیویی و تلویزیونی تریبونی در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار داده شد تا مشکلات و دغدغه های خود را بیان کنند و در مقابل مسئولان دولتی نیز با حضور در استودیو به تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای تسهیل فعالیت متولیان بخش خصوصی در البرز می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست