نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز: مشکل آب گلخانه داران البرز حل شد/ لزوم توجه به تعاونی‌های تولیدی

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه ضعف زیر ساختی در توزیع نهاده های دام و طیور در کشور وجود دارد، گفت: مشکل آب گلخانه داران البرز حل شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، محمد بهرو در دوازدهمین نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز که با حضور اعضای جدید این کمیسیون همراه بود، گفت: در قالب اقدامات و پیگیری این کمیسیون در ماه های گذشته مشکل بحث آب گلخانه داران استان البرز پیگیری و حل و فصل شد.

وی بیان کرد: مشکلات مرغداران گوشتی و تخم گذار استان البرز نیز از سوی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز طی نشستی در ساختمان مجلس با حضور رئیس وقت کمیسیون کشاورزی مجلس و مدیران دستگاه های دولتی از جمله مدیرعامل پشتیبانی امور دام مطرح و بررسی شد و این مسائل به صورت اورژانسی رسیدگی شد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و محیط زیست اتاق بازرگانی البرز افزود: متاسفانه هنوز مشکلات زیرساختی زیادی در تهیه و توزیع نهاده های دامی و طیور در کشور وجود دارد.

وی در ادامه دلیل حل نشدن مشکلات زیرساختی در حوزه نهاده های طیور را تعدد واحدهای خرد در این‌ صنعت و نبود انسجام تولید در میان اتحادیه ها و تشکل های فعال آن برشمرد.

بهرو گفت: با توجه به نگاه ویژه ای که امروز دولت به تشکل ها، تعاونی ها و واحدهای بزرگ اقتصادی دارد، حمایت های خاصی برای فعالان این عرصه که برنامه مدون در تولید، فروش و یا تامین اولیه دارند را مدنظر قرار می دهد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و محیط زیست اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه تنها را نجات اقتصاد کشورمان تجمیع واحدهای خرد و بکارگیری سیاست های تولیدی یکسان در این مجموعه است، افزود: باید سیاست های واحد تولیدی در مجموعه های SME “واحدهای خرد” برای بالا بردن ضریب تبدیل مواد غذایی و کاهش ضایعات این محصولات به کار برده شود.

وی عنوان کرد: در بخش محصولات زراعی نیز با برنامه ریزی دقیق و به کارگیری روش‌های علمی نوین در کشت محصولات کشاورزی شاهد کاهش مصرف آب، کود و سموم و درنهایت افزایش بهره وری و بالا رفتن قدرت رقابت در بازارهای داخلی و بین المللی خواهیم بود، خوشبختانه دولت نیز در همین راستا برنامه های حمایتی خوبی در زمینه کشت قراردادی برای فعالان این عرصه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست