طی یک بازدید صورت گرفت؛ نگاهی به توانمندی ۵ شرکت مستقر در شهرک صنعتی کوثر

مدیران اتاق بازرگانی البرز، توانمندی های پنج شرکت مستقر در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد را که شامل شرکت های تولیدی و پروژه های در دست انجام است، از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، رئیس و برخی از اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز از شهرک صنعتی کوثر شهرستان اشتهارد و فاز توسعه ای آن بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز همراه بود، از ۵ واحد تولیدی- صنعتی مستقر در شهرک صنعتی کوثر و طرح توسعه ای آن بازدید شد.

پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز در این بازدید اظهار کرد: باید به سرمایه گذاری بخش خصوصی در رابطه با ورود تکنولوژی های جدید و کاهش نیاز به واردات مواد اولیه توجه شود.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر، توجه به این مهم که برنامه ها و سیاست های ارزی کشور به کدام سو می رود نیز اهمیت بالایی دارد؛ انتظار می رود این سیاست ها در جهت حمایت از تولید باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز ضمن تاکید بر اهمیت توجه به توان تولید داخلی کشورمان در بخش های مختلف از جمله ساخت ماشین آلات، تجهیزات و فراهم آوری مواد اولیه گفت: البرز استانی صنعتی است و عمده مشکلات بخش صنعت در این استان، حول تامین مواد اولیه و خرید قطعات ماشین آلات است.

وی تاکید کرد: مشکل ما در البرز این است که با دید استانی به این قطب اقتصادی نگاه می شود؛ در حالی که بسیاری از واحدهای صنعتی مستقر در این استان، کارهایی در سطح ملی انجام می دهند.

رضایی با اشاره به اینکه سهمیه های تخصیصی برای واحدهای صنعتی البرز در حد استانی است، بیان کرد: اما برخی واحدهای صنعتی فعال در البرز برای تامین مایحتاج مصرفی کل کشور به کار تولید مشغول هستند.

در ادامه و در جریان بازدید، نخست پروژه در حال ساخت گروه صنعتی پیران پلیمر پارس میزبان مدیران اتاق بازرگانی البرز و هیات همراه بود.

به گفته جواد فرج الهی عضو هیات مدیره شرکت پیران پلیمر، کار این گروه صنعتی در زمینه تولید لفاف های بسته بندی است و ساخت آن در عرصه ای ۱۲ هکتاری اجرایی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات مورد نیازتولید خود، هزینه کرد داشته اند.

فرج الهی بیان کرد: محصولات شرکت پیران پلیمر، فیلم های چند لایه برای بسته بندی مواد غذایی، بهداشتی، آرایشی و یا سلفون کشی کاغذ و مقوا است، به کار بردن این فیلم ها در بسته بندی محصولات، موجب نفوذ ناپذیری در مقابل گاز و رطوبت است.

در ادامه، شرکت مرکب شیمی که تولید کننده مرکب های چاپ کارتن، مرکب فلکسو روی کارتن کرافت و یا مرکب سوپر فلکسوهای گرافیک روی کارتن است، به بخش دیگر از بازدید اختصاص داده شد.

و اما در بخش دیگری از این برنامه، از شرکت بهسان تغذیه آریان بازدید به عمل آمد که در زمینه تولید خوراک آبزیان فعالیت دارد و در تهیه خوراک تولیدی این مجموعه از موادی مانند کنجاله سویا، آرد گندم، گلوتن گندم و ذرت، پودر ماهی و مکمل ها استفاده شده است.

به گفته مازیار تفرشی نائب رئیس هیات مدیره شرکت بهسان تغذیه آریان ویتامین های استفاده شده در تولیدات این شرکت همه وارداتی است و پودرماهی استفاده شده نیز از جنوب کشور مانند بندرعباس به این واحد تولیدی می رسد.

در بخش دیگری از برنامه، از شرکت اسکان طیور بازدید شد که در زمینه تولید تجهیزات و ماشین آلات مرغداری ها فعالیت دارد.

شرکت نجم تابان ارم (گروه لوتوس) نیز که در زمینه ساخت لوازم دکوراتیو از جمله ساعت های دیواری و سالنی، تابلو، میز عسلی، گرامافون و اکسسوری منزل فعالیت دارد، بخش دیگری از این بازدید بود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست