معاون اقتصادی استاندار البرز: زیرساخت‌های تامین آب شهرکهای صنعتی البرز فراهم شود/ ضرورت کنترل مبادی ورودی‌ و خروجی‌ منطقه ویژه اقتصادی دارویی ساوجبلاغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه زیر ساخت‌های لازم برای تامین آب در شهرکهای صنعتی البرز باید فراهم شود، گفت:  مبادی ورودی‌ و خروجی‌ منطقه ویژه اقتصادی دارویی ساوجبلاغ تعیین و محصور شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، جهانگیر شاهمرادی روز سه شنبه در هشتادمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با اشاره به پیگیری‌هایی که از سوی استان البرز در ملاقات با وزیر نیرو در بحث بکارگیری دیزل ژنراتورهای کار کرده به ویژه ظرفیت پایین برای جبران کسری برق در مواقع خاموشی ها انجام شده است، بیان کرد: حتی برای قطعی برق در فصل زمستان هم به شدت نگران هستیم و برای این موضوع باید برنامه ریزی شود.

وی افزود: زیرساخت‌های تامین آب در سطح شهرک های صنعتی باید به خوبی مهیا شود تا به هنگام اعمال خاموشی‌ها قطعی آب هم برای صنعتگران مشکل ساز نشود، چون ضرر و زیان‌های وارد به بخش صنعت به دلیل قطعی برق دردسرهای زیادی را ایجاد می کند و تاکنون هم سبب ایجاد نگرانی برای صنعتگران شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در رابطه با آخرین اقداماتی که در بحث منطقه ویژه اقتصادی دارویی ساوجبلاغ انجام شده است، گفت: در این مورد جلسه ای برگزار و مصوب شد که صدور مجوزهای برای فعالیت این منطقه تسریع شود.

وی بیان کرد: متولیان راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی دارویی ساوجبلاغ سطح عرصه ۲۱۵ هکتاری را برای این پروژه مدنظر دارند، اما در حال حاضر محیط زیست استان تنها برای کار در ۱۶۸هکتار از این اراضی مجوز صادر کرده است، به همین دلیل مقرر شد که اقدامات ابتدایی برای شروع کار در این وسعت انجام شود.

شاهمرادی ادامه داد: در جلسه اخیر ویژه این منطقه اقتصادی دارویی مصوب شد که توسط مجموعه برکت فازهای مطالعاتی بعدی انجام شود تا زمین‌هایی که قابلیت اضافه شدن به این منطقه دارد را شناسایی کنند، دستگاه‌های اجرایی هم موظف شدند که هیچگونه واگذاری زمینی در نزدیکی این منطقه ویژه اقتصادی دارویی نداشته باشند تا محدوده آن بطور دقیق تعیین شود.

وی عنوان کرد: در بحث تامین زیرساخت‌ها برای منطقه ویژه اقتصادی دارویی ساوجبلاغ اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های متولی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز افزود: در بحث گمرکی شدن این منطقه هم بر حسب نظر دستگاه‌های امنیتی و گمرک البرز مقرر شد که تمامی مبادی ورودی و خروج به آن محصور و کنترل شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات در مورد منطقه ویژه اقتصادی دارویی ساجبلاغ این است که بحث آمایش سرزمینی البرز هم در این مورد نوجه قرار گیرد.

به گفته شاهمرادی یک از اهداف بلند مدت در بحث تسهیل دسترسی به این منطقه ویژه اقتصادی، احداث راه ارتباطی از این منطقه تا فرودگاه بین المللی پیام است که در فازهای مطالعاتی بعدی انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست