رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز: لزوم توجه به کسب و کارهای خانگی/اتحاد هنرمندان صنایع دستی به رونق آن کمک می کند

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه اتحاد هنرمندان صنایع دستی به پیشرفت و رونق آن کمک می کند، گفت: توجه به کسب و کارهای خانگی در استان البرز ضرورت دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شادی حاضری در چهاردهمین جلسه کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در جریان امضای تفاهم نامه همکاری این کمیسیون با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بیان کرد: از اواخر سال ۹۸ تاکنون تحت تاثیر شیوع کرونا روزهای سختی در بحث گردشگری و صنایع دستی سپری کردیم.

وی افزود: بارها در نشست‌ها و جلسات مختلف به صدمات وارد به حوزه‌های های گردشگری و صنایع دستی تحت تاثیر محدویت های ناشی از کرونا اشاره شد، اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که در کنار آسیب‌ها به این دو بخش فرصت خوبی هم برای انجام کارهای مغول مانده فراهم شد.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در بحث انعقاد تفاهم نامه میان این کمیسیون و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: این تفاهم نامه در راستای توسعه کسب و کارهای خانگی و پایداری اشتغال در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری پایه ریزی شده است.

وی در ادامه افزود: مهم ترین نکته امضای این تفاهم نامه در بحث حمایت از کسب و کارهای خانگی، فراهم کردن شرایطی است تا فعالان حوزه مشاغل خانگی بتوانند از تسهیلات اعطایی از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کنند‌.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گفت: اخیرا رایزنی با شهرداری کرج انجام شد تا در پارک ایران کوچک این کلانشهر با در اختیار گرفتن ۲۰ غرفه بتوانیم تولیدات صنایع دستی را ارائه دهیم که البته این تصمیم به دلیل تقارن با ایام انتخابات به تعویق افتاد اما پیگیر آن خواهیم بود.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با کمیسیون گردشگری و انجمن صنایع دستی استان قزوین که چندی پیش انجام شد، بیان کرد: این تفاهم نامه را از ابتدای تیرماه امسال در قالب برگزاری تورهای گردشگری و نمایشگاه مشترک صنایع دستی پیش خواهیم برد.

حاضری در بخش دیگری در مورد امضای تفاهم نامه میان اتاق بازرگانی البرز و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که با هدف توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در حوزه کارآفرینی، صنایع دستی و گردشگری امضاء شده است، گفت: این تفاهم نامه هم از ابتدای تیرماه سال جاری اجرایی می شود و به مدت دو سال اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت در حوزه گردشگری باید صنایع دستی تقویت شود، عنوان کرد: البرز در حال حاضر تنها محل عبور است و کمتر شاهد اسکان چند روزه مسافران هستیم، دلیلش هم نبود هتل‌های اقامتی مجهز برای اقامت گردشگران در البرز است.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به راه اندازی انجمن صنایع دستی البرز توضیح داد: باید هنرمندان البرز با هم همبستگی داشته باشند، انتطار می رود که در این انجمن شاهد حضور و مشارکت خوب فعالان صنایع دستی استان باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی استادکاران بسیار شاخصی داریم که باید فرصت مناسب برای ارائه تولیدات آنها فراهم شود، نباید در نمایشگاه های مختلف صنایع دستی تنها شاهد تکرار حضور تنها چند نفر از هنرمندان استان باشیم.

در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیری از تمام افرادی که سال گذشته به نحوی در پویایی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز و همچنین حضور قدرتمند این کمیسیون در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران نقش آفرینی کردند، به مناسبت هفته صنایع دستی قدردانی شد.

          

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست