سلیمانی مطرح کرد؛ البرز پیشتاز تشکل گرایی صنعت بتن کشور

همکاری تنگاتنگ تولیدکنندگان بتن استان باعث شده تا به  لحاظ تشکلی، البرز پیشتاز صنعت بتن ایران به شمار آید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، جعفر سلیمانی با اشاره به اینکه صنعت بتن البرز به لحاظ تکنولوژی و استقرار واحدهای تولیدی موفق در این زمینه جایگاه نخست را در کشور دارد، اظهار کرد: در این راستا محصولات پیش ساخته بتنی تولید شده در استان امکان ارسال به دیگر نقاط کشور را دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه مصرف روزانه بتن در استان البرز بالغ بر ۶ هزار مترمکعب است، گفت: این میزان نیاز استان توسط ۵ واحد بزرگ تولید بتن در البرز به خوبی تامین می شود.

وی با این توضیح که صنعت بتن آماده در استان البرز دارای انجمنی موفق و منسجم است، افزود: به عبارتی همکاری تنگاتنگ میان تولیدکنندگان بتن استان البرز، تعامل میان آنها در جهت به کارگیری تکنولوژی های جدید و انتقال تجربیات و همچنین انجام اقدامات سازنده در راستای کنترل بازار موجب شده که استان البرز به لحاظ ساختار و فعالیت های تشکلی در صنعت بتن جایگاه نخست کشور را از آن خود کند.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن بتن آماده و قطعات بتنی استان البرز گفت: خوشبختانه تولید کنندگان این صنعت در استان دو فاکتور رقابت و تعامل پذیری را در کنار یکدیگر پیاده سازی کرده اند.

وی در ادامه بیان کرد: نگاه تعاملی و رقابتی میان تولیدکنندگان بتن در البرز موجب شده که انجمن های تخصصی بتن خیلی از استان ها از جمله قم، اصفهان، آذربایجان شرقی و قزوین از تجربیات صنعتگران البرزی در این زمینه الگوبرداری کنند و جلسات مختلفی نیز بدین منظور با تولیدکنندگان استان داشته اند.

سلیمانی در بخش دیگری در ارتباط با نیاز به واردات مواد اولیه مورد نیاز صنعت بتن کشور عنوان کرد: خوشبختانه در زمینه تامین مواد اولیه صنعت بتن، وابستگی به واردات نداریم.

وی در پایان افزود: به دلیل ممنوعیت واردات ماشین آلات تخصصی از جمله ماشین های چهار و پنج محوری پمپ های بتن که در داخل کشور تولید نمی شود، متاسفانه در حال حاضر در زمینه تامین این ماشین آلات با مشکلات زیادی در داخل مواجهه هستیم و این می تواند بر کیفیت بتن تولیدی و استاندارد بودن آن تاثیرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست