رئیس اتاق بازرگانی البرز: ظرفیت های صادراتی البرز به قرقیزستان معرفی می شود/ پذیرش هیات های تجاری در دستور کار است

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به وجود ظرفیت های خوب صادراتی در این استان گفت: پذیرش و اعزام هیات های تجاری میان ایران و قرقیزستان در دستور کار است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی در همایش معرفی فرصت های همکاری تجاری با قرقیزستان که با حضور سفیر این کشور و جمعی از فعالان اقتصادی البرز برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین نشست هایی از جمله همایش امروز گسترش روابط اقتصادی و توسعه صادرات به کشورهای همسایه است.

وی ادامه داد: در قالب تعامل بیشتر با کشور قرقیزستان این هدف مدنظر است که کالاهای تولیدی استان البرز به کشورهایی صادر شود که ظرفیت و پتانسیل دریافت این محصولات را دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز بیان کرد: قبل از برگزاری این همایش، بازدیدی توسط سفیر جمهوری قرقیزستان از نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صنعتی مستقر در اتاق بازرگانی البرز انجام شد، تنوع کالاهای تولیدی استان که تنها گوشه ای از آن در نمایشگاه مذکور ارائه شده و می تواند فرصت ها و ظرفیت های خوب صادراتی البرز باشد، برای سفیر قرقیزستان بسیار جالب توجه بود.

وی با تاکید بر اینکه بخش مهمی از محصولات و کالاهای تولیدی در البرز با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می تواند به کشورهای هدف از جمله همسایگان ایران صادر شود، افزود: امید است که برگزاری همایش فرصت های تجاری به قرقیزستان زمینه ساز ایجاد ارتباطات موثر اقتصادی میان ایران و این کشور باشد.

رضایی با ارائه یک پیشنهاد به سفیر قرقیزستان در جریان حضورش در البرز گفت: با توجه به فراوانی و گستردگی تولیدات البرز در بخش های مختلف انتظار می رود که بررسی های میدانی در این مورد انجام شود و پیرو آن با اعزام هیات های تجاری از قرقیزستان به البرز بازدیدهایی از صنایع، کارخانه ها و دیگر ظرفیت های تولیدی این استان صورت گیرد.

وی با این توضیح که ظرفیت های صنعتی البرز برای هیات های تجاری خارجی بسیار حائز اهمیت است، افزود: آشنایی با فرآیند تولید و کیفیت محصولات بخش های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی البرز می تواند نقش مهمی در توسعه مبادلات تجاری با قرقیزستان ایفا کند؛ زیرا آشنایی نزدیک با فعالیت کارخانه ها در تصمیم گیری برای برقراری مراودات اقتصادی میان طرفین اثرگذاری بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست