دبیر دبیرخانه مشترک تشکل‌های نساجی و پوشاک ایران: تشکیل کنفدراسیون نساجی و پوشاک با هدف تحول در تولید و صادرات محصولات ایرانی ضرورت دارد

دبیر دبیرخانه مشترک تشکل‌های نساجی و پوشاک ایران گفت: ایجاد یک کنفدراسیون به منظور فراهم کردن مقدمات تشکیل نظام مهندسی نساجی‌ و پوشاک کشور با هدف تحول در تولید و صادرات محصولات این صنعت ضرورت دارد.

به‌ گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، یدالله مالمیر در هفدهمین نشست هم‌اندیشی اعضای دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک سراسر کشور گفت: با تشکیل نظام مهندسی نساجی بستر ارتباط نزدیک و پیوند دانشجویان رشته های مرتبط با این صنعت مهیا خواهد شد.

وی افزود: امروز بسیاری از نیرو های تحصیل‌کرده و جوان رشته های مرتبط با نساجی برای جذب در این صنعت در بلا تکلیفی بسر می برند.

وی گفت: باید با بهره گیری از نوآوری ها و استفاده از تجربیات صنایع نساجی روز دنیا به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا نیرو‌های تحصیل‌کرده توانمند و دانش‌بنیان صنعت نساجی را زیر یک چتر قرار داده و بتوانیم‌ در بحث صادرات پوشاک همگام با کشورهایی همچون ترکیه و اندونزی پیش برویم.

رئیس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز بیان کرد: در صورتی که سرمایه گذاری ها در حوزه نساجی و پوشاک با حمایت و پشتیبانی دولت همراه شود، این صنعت می تواند به عنوان لوکوموتیو اقتصاد کشور نقش آفرینی کند.

مالمیر افزود: با تاسیس نظام مهندسی نساجی و پوشاک ضمن ارائه مشاوره به دولت می‌توانیم بستر رفع ناهماهنگی‌ها‌ی موجود در مسیر گسترش تولید و صادرات را فراهم کرده و از برخی فعالیت های غیر اصولی و کارشناسی نشده در روند توسعه این صنعت فاصله بگیریم.

وی تصریح کرد: صنعت نساجی و پوشاک در تاریخ و فرهنگ ایران زمین از سابقه درخشانی برخوردار بوده و وقت آن فرا رسیده است که با تأسیس نظام مهندسی در این حوزه زمینه حضور پر رنگ محصولات تولیدی این صنعت در بازار رقابت جهانی را فراهم کنیم.

وی افزود: همانگونه که تولیدکنندگان محصولات دارویی ایران در اقداماتی هماهنگ در مسیر صادرات گام های موثری برداشته اند، صنعت نساجی و پوشاک کشورمان نیز قادر خواهد بود همانند سال های دور بار دیگر با عرضه محصولات مرغوب و متنوع در بازار صادرات جهانی حضوری پررنگ داشته باشد.

دبیر دبیرخانه مشترک تشکل‌های نساجی و پوشاک ایران گفت: بحث تاسیس نظام مهندسی نساجی و پوشاک کشور بار‌ها در‌ نشست‌های کارشناسی متعدد مطرح و با استقبال مواجه شده است، اما به دلیل عدم همت و پشتکار لازم، تاسیس آن با تاخیر طولانی همراه بوده است.

مالمیر افزود: با تأسیس نظام مهندسی نساجی و پوشاک قطعا رفع بسیاری از مشکلات به ویژه در مباحث “چالش های مدیریتی”، “واردات بی رویه”، “نارسایی های فضای کسب و کار”، “قاچاق کالا” و “قوانین دست و پاگیر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بارها شاهد این واقعیت تلخ بوده ایم که برخی واحدهای تولیدی در صنعت نساجی و پوشاک کشور در بدو تأسیس با مشکلات و دست اندازهایی رو به رو شده اند و در مواردی علی رغم سرمایه گذاری های کلان به دلیل نبود حمایت های لازم از ادامه فعالیت باز مانده اند.

وی افزود: اینگونه مشکلات با تأسیس نظام مهندسی نساجی و پوشاک در کشور به عنوان یک مرجع رسمی و قانونی تا حصول نتایج مثبت مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد و از هدر رفت سرمایه ها و رکود در این صنعت جلوگیری خواهد شد.

رئیس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه صنعت نساجی و پوشاک یکی از متنوع‌ ترین صنایع کشور محسوب می شود از اینکه معضل واردات قاچاق پوشاک این صنعت پویای کشور را مورد تهدید جدی قرار داده است اظهار تاسف کرد.

مالمیر ضعف در برخورد قاطع با قاچاقچیان حرفه ای و ورود انبوه پوشاک که به صورت چمدانی وارد کشور می شود را ضربه مهلکی به تولید کنندگان داخلی ذکر کرد و ضرورت تشدید نظارت ها برای رفع این چالش حاد را مورد تاکید قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست