نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز: پنبه تولیدی قرقیزستان زمینه ساز همکاری با صنعت نساجی ایران است

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: با توجه به کشت مناسب پنبه در قرقیزستان، زمینه توسعه همکاری میان این کشور و ایران در صنعت نساجی فراهم است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و معادن کشاورزی استان البرز، یداله مالمیر در حاشیه همایش معرفی فرصت های همکاری تجاری با قرقیزستان که با حضور سفیر این کشور و جمعی از فعالان اقتصادی البرز در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال برگزاری این همایش و تشریح ظرفیت های تولیدی و صنعتی البرز به سفیر قرقیزستان، فرصت های همکاری خوبی میان طرفین برقرار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بازدید سفیر قرقیزستان از نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صنعتی البرز واقع در اتاق بازرگانی این استان گفت: در جریان این بازدید بخشی از ظرفیت های البرز بررسی شد که می تواند منجر به توسعه صادرات ما شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: یکی از زمینه هایی که می تواند منجر به همکاری موثر میان فعالان اقتصادی ایران و قرقیزستان شود، صنعت نساجی است.

وی با اشاره به کشت مناسب پنبه در کشور قرقیزستان که می تواند بخشی از نیاز صنعت نساجی ایران را تامین کند، گفت: برای استفاده از این ظرفیت تولیدی کشور مورد نظر در ایران دو راهکار پیش رو داریم، راه حل نخست آنکه پنبه را از قرقیزستان به ایران وارد کرده و بحث فرآوری آن را در کشور خودمان انجام دهیم.

به گفته مالمیر در روش دیگری می توانیم در زمینه ایجاد و راه اندازی کارخانه های صنعت نساجی در قرقیزستان سرمایه گذاری های لازم را در آن کشور انجام دهیم و از آنجا نخ تولیدی را به دیگر کشورها صادر کنیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به قول مساعد سفیر جمهوری قرقیزستان در خصوص آمادگی این کشور برای پذیرش سرمایه گذاران ایرانی افزود: به گفته سفیر این کشور، در صورت سرمایه گذاری ایرانی ها در قرقیزستان و شروع مبادلات تجاری با حضور مقامات ارشد آنجا از جمله رئیس جمهور جلساتی با فعالان اقتصادی کشور ما برگزار خواهند کرد تا واردات و صادرات میان دو کشور تسهیل شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: طبق گفتگوهای حاصل از این همایش و اظهارنظرهای سفیرجمهوری قرقیزستان، مقرر شد که هیات های تجاری از ایران به این کشور اعزام شود تا امکانات آنجا را برای توسعه سطح روابط اقتصادی بررسی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست