اعتراض استاندار البرز به غیبت برخی مدیران کل در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی/ حمایت از تولید با ژست محقق نمی‌شود

استاندار البرز با اعتراض به غیبت برخی مدیران کل در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: حمایت از تولید با ژست محقق نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، عزیزالله شهبازی در هشتاد و یکمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز پنجشنبه در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد با اشاره به اهمیت حضور مدیران دولتی عضو شورا در جلسات آن اظهار داشت: بسیاری از مدیران بر تولید، اشتغال و کارآفرین تاکید دارند و از مانع زدایی ها در این زمینه سخن می گویند اما در جلسات شورا ی گفتگوی دولت و بخش خصوصی حضور پیدا نمی کنند.

وی با این توضیح که البرز استانی صنعتی است و ماموریت ما به عنوان کارگزاران نظام اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای حمایت از تولید و مانع زدایی ها در این زمینه است، افزود: در جلسات مرتبط به تولید، اشتغال زایی، رفع معضل بیکاری، توسعه صادرات و دیگر موارد مهم مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط و مسئول حضور یابند.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه بسیاری از تصمیمات اتخاذی در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مرتبط به ادامه حیات و جلوگیری از توقف چرخه تولید بسیاری از صنایع است، گفت: در بحث آب، پساب و دیگر زیرساخت های شهرکهای صنعتی مسائل مختلفی طرح می شود.

وی با این توضیح که متاسفانه مدت زمان زیادی است که هنوز مشکلات و موانع لکه صنعتی زیبادشت(داشلیجه) حل نشده است، گفت: این در صورتی است که در محدوده صنعتی مذکور با وجود بیش از ۵۰ واحد تولیدی می توانیم حدود ۲ تا ۳ هزار اشتغال جدید ایجاد کنیم.

شهبازی با بیان اینکه صنعتگران و مدیران واحدهای تولیدی بر اساس پیشنهادات ارائه شده از سوی دولت در اسرع وقت سرمایه گذاری در کارها را آغاز می کنند، افزود: از دبیرخانه شورای گفتگوی دولت انتظار داریم نام مدیران دولتی که در جلسات شورای گفتگو غائب و حاضر هستند را به تفکیک اعلام کنند.

وی تاکید کرد: مدیرانی که حضور در چنین جلساتی را جدی نمی گیرند، باید پاسخگو باشند چرا که مسئولیتی مهمتر از این ندارند و عدم حضورشان ترک فعل و سهل انگاری محسوب می شود.

استاندار البرز بیان کرد: با ژست حمایت از تولید و اشتغال به اهداف ارزشمند نظام نمی رسیم، بلکه باید با تمام قوا وارد میدان شویم و موانع را از سر راه فعالان اقتصادی برداریم.

وی ادامه داد: در رفع اشتغال و بیکاری البرز صنعت استان به عنوان یک برند مطرح است، اما برخی موضوعات مانند تامین چاه آب در شهرک های صنعتی به دلیل کم کاری برخی مسئولان طولانی مدت شده است.

شهبازی با ذکر این نکته که در دولت سیزدهم اختیارات بیشتری به استان ها داده شده و می توانیم برای بسیاری موارد در استان تصمیم گیری کنیم، افزود: البرز استانی صنعتی است و خیلی از نقاط کشور به تولیدات این استان و واحدهای صنعتی فعال در آن امید بسته اند.

وی در ادامه گفت: مصوبات در هر جلسه مرور می‌شود و روند تحقق آنها زیر ذره بین است چراکه هر اقدامی حتی کوچک که مسیر تولید و پیشرفت اقتصادی را تسهیل کند، ارزشمند است.

استاندار البرز افزود: ما در مقابل مردم مسئول هستیم و باید بستری را فراهم کنیم که تولید و اشتغال در مسیر درست خود قرار گیرد و در این راستا موانع را یکی پس از دیگری از سر راه برداریم.

وی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های مربوطه باید در این زمینه اشراف و همراهی کامل را داشته باشند؛ چرا که با توجه به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ماموریت‌های محوله از سوی دولت محترم، اکنون تولید و اشتغال از مهمترین دغدغه ها هستند.

شهبازی با اشاره به گره گشایی از راه اندازی شهرک صنفی شیخ آباد و ایجاد زمینه اشتغال چند هزار نیروی کار، افزود: اقداماتی از این دست در ۳ سال اخیر فراوان داشتیم و بسیاری از برنامه های بجا مانده قدیمی به سرانجام مطلوب رسیدند.

وی در بخش دیگری با اشاره به برگزاری اخیر نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و سوغات محلی که به همت اتاق های بازرگانی البرز و قزوین در شهر کرج برگزار شد، افزود: با همکاری شهرداری کرج در پارک ملی ایران کوچک نمایشگاه صنایع دستی به مدت سه روز برگزار شد و مردم استقبال خوبی از آن داشتند.

استاندار البرز در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی البرز و قزوین ریل گذاری مناسبی بود که توسط رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز پیگیری و اجرایی شد و سیاست گذاری اتاق در این مورد قابل تحسین است، امیدواریم این اقدامات استمرار یابد.

وی توضیح داد: با شهرداری و شورای شهر کرج مذاکراتی داشته ایم که در صورت امکان اتاق بازرگانی البرز مسئولیت برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و عرضه این محصولات در پارک ملی ایران کوچک را عهده دار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست